جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۹
کد خبر: ۹۴۰۳۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
به همت سازمان فرهنگی هنری برگزار شد
ضیافت اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار روز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه به همت اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به مناسبت روز خبرنگار نشست صمیمانه مدیران سازمان فرهنگی هنری با خبرنگاران و اهالی رسانه روز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه در باغ‌موزه هنر ایرانی برگزار شد. در این نشست محمود صلاحی رییس، امیر عبدالحسینی، معاون هنری، مهدی اخلاقی‌نیا، مدیر کل نظارت و بازرسی، مهدی محمدی، مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری، بهزاد تیمورپور رییس فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی و مدیران روابط عمومی فرهنگ‌سراها و جمعی از خبرنگاران حضور داشتند. 

ضیافت اصحاب رسانه در باغ‌موزه هنر ایرانی

مهدی محمدی، مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری نخستین سخنران مراسم بود که با خیر مقدم به خبرنگاران گفت: روز خبرنگار را با چند روز تأخیر تبریک می‌گویم و امیدوارم امسال هم مانند سال‌های گذشته فعالیت‌های اثرگذاری داشته باشید. این مراسم به میزبانی دو جزء رسانه‌ای سازمان فرهنگی هنری یعنی فرهنگ‌سرای رسانه و اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل برگزار می‌شود و خواستیم ساعاتی را در کنار شما باشیم. امیدواریم این جلسات سبب توسعه تعاملاتمان در آینده شود. 

ضیافت اصحاب رسانه در باغ‌موزه هنر ایرانی

وی ادامه داد: اتفاقات خوبی برای جامعه رسانه‌ای کشور در راه است که خدمتتان عرض می‌کنم. معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری امکانی برای اهالی رسانه ایجاد کرده‌اند که اگر تمایلی به ایجاد و راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ مشارکتی داشته باشند، مجوز راه‌اندازی به آنها داده شود تا اهالی رسانه بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن از این امکان استفاده کنند. همچنین امسال تصمیم گرفتیم به همه دوستان خبرنگار کارت عضویت رایگان در کتابخانه‌های شهرداری تهران اهدا شود که چیزی حدود ۴۰۰ کتابخانه در سراسر شهر تهران است. 

محمدی درباره دیگر امکانات پیش‌بینی‌شده برای خبرنگاران گفت: امکان دیگر برای خبرنگاران استفاده از پردیس‌های سینمایی سازمان فرهنگی هنری به صورت رایگان با ارائه کارت خبرنگاری است که تا پایان شهریور ماه ادامه دارد. خبر خوشی هم برای خبرنگاران سادات داریم که قرار است توسط فرهنگ‌سرای رسانه در روز عید غدیر نخستین جشن خبرنگاران سادات را برگزار کنیم و در این مراسم طی تفاهم‌نامه‌ای با بانک شهر بنا داریم کارت‌های مخصوص خبرنگاران با عنوان «باشگاه خدمات فرهنگی، رفاهی و آموزشی خبرنگاران» را اهدا کنیم. 

صلاحی: خبرنگاری صبر زیادی می‌خواهد
محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری نیز روز خبرنگار را تبریک گفت و عنوان کرد: این روز یک نماد است و گرامی داشتن آن ضروری است. خبرنگاران در عرصه‌های گوناگون فعال هستند و برای کشور زحمت می‌کشند. عرصه خبرنگاری ماهیت خطیر خودش را در سال‌های اخیر به خوبی نشان داده است، در حوادثی مانند پلاسکو، زلزله‌ها و بلایای طبیعی، جنگ‌های سوریه، یمن و... اهمیت کار خبری را به وضوح می‌بینیم.

وی افزود: خبرنگار یک کارمند معمولی نیست، بلکه کسی است که کارش روز و شب نمی‌شناسد. خبرنگاری صبر زیادی می‌خواهد، چرا که متاسفانه گاهی اوقات به خبرنگاران بی‌مهری می‌شود. خبرنگاران باید با رعایت صداقت کارشان را انجام دهند و در ایران این اتفاق می‌افتد و عیار صداقت خبری نسبت به جاهای دیگر دنیا بالاتر است. در دنیا خبرنگاران زیر فشار استکبار هستند و باید نظر اربابانشان را تأمین کنند. 

ضیافت اصحاب رسانه در باغ‌موزه هنر ایرانی

صلاحی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عنوان کرد: در عرصه‌های گوناگونی مانند تئاتر، سینما، موسیقی، گسترش کتابخوانی و... فعالیت می‌کنیم و اگر امروز مردم تهران از این کارها خبر دارند، زحمتش را خبرنگاران کشیده‌اند. سازمان فرهنگی هنری امروز در ۷۰۰ نقطه از تهران حضور دارد. به ویژه در کتابخوانی کارهای خوبی شده و به عنوان نمونه باغ کتاب تهران با صدها هزار عنوان کتاب پذیرای شهروندان است. 

وی در پایان گفت: جا دارد از شهید عزیز محسن حججی یادی کنم که ارتباط ویژه‌ای با خدا برقرار کرده بود و فضای کشور را به این شکل تحت تأثیر قرار داد، تا جایی که همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در سوگ او نشستند. البته نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی این موضوع نیز غیر قابل انکار است. در پایان به شما خبرنگاران خدا وقت می‌گویم و از مدیر کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری و رییس فرهنگ‌سرای رسانه سپاسگزارم که هر سال این جمع را گرد هم می‌آورند. 

مرتضی غرقی، خبرنگار باسابقه واحد مرکزی خبر سخنران پایانی مراسم بود که به بیان نکات تخصصی پرداخت و گفت: امروز دنیای رسانه با گذشته بسیار متفاوت شده و فضای مجازی نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند. خبرنگار در زمان حاضر باید به ارتباطات مجازی مسلط باشد. بر خلاف گذشته، همه مردم خودشان را در خبرها می‌بینند و سرعت خبررسانی بیشتر شده است. 

وی افزود: البته این فضا ضعف‌هایی هم دارد و ممکن است افرادی وارد شوند که اهل رسانه نیستند و از این فضا سوءاستفاده کنند. من فکر می‌کنم ما رسانه‌ای‌ها در مسائل کشور نباید درگیر نگاه جناحی شویم و محسنات جریان مقابل را ببینیم. 
مطالب مرتبط
نظر شما