شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۱
کد خبر: ۹۴۱۸۱
|
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
شب شعر «شاعران محله ما» به مناسبت شهادت امام جواد(ع) به همت خانه فرهنگ شهید ملکان برگزار می شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، منوچهر مختاریان رئیس خانه فرهنگ شهید ملکان درباره اهمیت برگزاری شب‌‌های شعر گفت: هدف از برگزاری این شب شعر تکریم شعر و ادبیات آیینی و مذهبی ایرانی – اسلامی است و این اتفاق در ارتقای کیفی شاعران موثر خواهد بود و به بالندگی آنها خواهد افزود.
 
او با تاکید بر اینکه شعر فارسی با نیایش و مدح و منقبت حضرات معصومین علیهم السلام گره خورده است، گفت: منظومه‌ های بزرگ شعر فارسی، حتی منظومه‌ های عاشقانه ابتدا با نیایش‌ آغاز شده‌ اند که این نشان می‌دهد، شعر ما با مفاهیم دینی گره خورده است.
  
وی ادامه داد: شب های شعر، ایجاد فضای ادبی و فرهنگی می کنند به عبارت دیگر این فضاها ضمن اینکه اوقات فراغت خوبی را برای مخاطبانش فراهم می کند، عرض ارادتی به محضر ائمه معصومین (ع) است، در عین حال باید بپذیریم، نوعی تشویق و ترغیب شاعران به ویژه شاعران جوان برای سرایش های مذهبی محسوب می شود.
  
مختاریان بیان کرد: شب شعر شاعران محله ما روز چهارشنبه اول شهریور ماه به مناسبت شهادت امام محمدتقی علیه السلام از ساعت 18 به میزبانی خانه فرهنگ شهید ملکان برگزار می شود.
  
علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می توانند به نشانی خیابان هاشم آباد، خیابان شهید ملکان، کوچه طهماسبی، خانه فرهنگ شهید ملکان مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33729512 تماس بگیرند.

نظر شما