جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۷
کد خبر: ۹۴۱۹۶
|
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
طرح «فامیل چتری برای خانواده» با هدف نزدیک و همدل کردن اعضای خانواده به یکدیگر به همت فرهنگ‌سرای رازی از ابتدای سال فعالیت خود را آغاز و پس از تشکیل ۶۰ حلقه فامیلی، پنجشنبه دوم شهریور با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.
فامیل چتری برای خانوادهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جشنواره «فامیل چتر خانواده» از فروردین ۹۶ به همت فرهنگ سرای رازی و با هدف تحکیم، ایجاد همدلی و توانمند سازی اعضای خانواده آغاز شده است و با ایجاد 60 حلقه فامیلی پنجشنبه دوم شهریور با اجرای مراسم اختتامیه در سالن اجتماعات فرهنگ‌سرای رازی به کار خود پایان می‌دهد.

در این طرح ۱۰ نفر از طرف فرهنگ‌سرای رازی به عنوان ناظر انتخاب شدند که هر کدام از آن‌ها وظیفه داشتند حداقل ۱۰ خانواده معرفی کنند تا در طرح «فامیل چتر خانواده» شرکت کنند که طی آن ۶۰ حلقه فامیلی فعال شناسایی شد.

خانوادها با همکاری تسهیلگران؛ افردای که پس از آموزش‌های لازم به عنوان رابط بین فرهنگ‌سرای رازی و خانواده خود به مذاکره و معرفی طرح می‌پردازند، برنامه‌ای با موضوع فرهنگی، هنری، مذهبی، علمی و اجتماعی انتخاب و آن را اجرا کردند.
 
طرح فامیل چتر خانواده این امکان را فراهم ساخت تا اعضای فامیل در فضای مشارکتی، مشورتی و همدلانه، پروژه‌های فرهنگی هنری، علمی، اجتماعی و ورزشی را اجرا کنند. در این طرح ۶۰ حلقه فامیلی شامل حداقل ۴۵۰ خانواده مشارکت کردند که دستاورد آن شکل‌گیری شبکه‌های سلولی و توانمند و آموزش دیده‌ در منطقه ۱۱ است که قابلیت اجرای بسیاری از طرح‌های فرهنگی و اجتماعی را دارد.
  
حلقه‌های فامیلی برای شرکت در این طرح باید با مشورت و همدلی هم یک برنامه انجام می‌دادند. برنامه‌های برگزار شده در حلقه‌های فامیلی شامل دور خوانی و اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان فامیل، طبیعت‌گردی و تور‌های تفریحی، پخش و نقد فیلم و کارگاه آموزشی با موضوع ساده زیستی، برگزاری جشن‌ها در اعیاد ملی و مذهبی، کارگاه‌های روانشناسی، جشن تولد پدربزرگ و مادربزرگ‌ها، جز خوانی و مسابقات قرآن کریم، تجلیل از روزه اولی‌ها، مسابقات ورزشی، سفره صلوات و توزیع نذری، تجلیل از پدر و مادر شهدا، جمع آوری زباله و پاکسازی محیط زیست، نمازهای جماعت، مراسم نام‌گذاری کودکان تازه متولد شده، کمک به ایتام و نیازمندان، بازدید از آسایشگاه سالمندان، اجرای بازی‌های بومی و محلی، زیارت دسته جمعی، کارگاه تغذیه سالم، راه‌اندازی صندوق تعاونی فامیلی، دیدار با کودکان معلول جسمی و ذهنی در مراکز بهزیستی بوده‌ است.
  
در پایان اجرای طرح «فامیل چتر خانواده» دو کتاب راهنما و یک خودآموز مرجع خانواده منتشر شده‌ است که می‌تواند به عنوان الگو و شیوه‌نامه در اختیار تمامی مراکز فرهنگی شهر تهران و سایر شهرها برای اجرای طرح‌های مشابه در راستای احیای نظام خویشاوندی قرار گیرد.



نظر شما