شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۴
کد خبر: ۹۴۳۷۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت فرا رسیدن دهه ولایت اعلام شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با فرا رسیدن دهه ولایت با هدف گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی، ارتقای همبستگی اجتماعی بر اساس هویت و سبک زندگی دینی و ارتقای نشاط معنوی شهروندان با پاسداشت اعیاد اسلامی، برنامه‌های ویژه سازمان فرهنگی هنری به مناسبت دهه ولایت با عنوان «ظهور، تجلی غدیر» برگزار می‌شود. 

برنامه‌هایی مانند جشن بزرگ «عید آسمانی» برای بزرگداشت عید سعید غدیر در میادین پرتردد شهر تهران، مسابقه کتابخوانی «امام علی (ع) در قرآن» ویژه کارکنان سازمان فرهنگی هنری و برنامه «ظهور تجلی غدیر» با نگاه ویژه به بحث مهدویت و بر اساس بخش‌های سوم، چهارم و هشتم خطبه غدیر به صورت فراگیر برگزار می‌شوند. 

از برنامه‌های شاخص مناطق نیز می‌توان به برگزاری جشنواره «آواها و نواهای علوی» شب شعر «شرح مشتاقی» به همت فرهنگ‌سرای اندیشه، دومین همایش موسیقی‌شناسی «خنیاگران سرزمین مادری» با رویکرد شناخت موسیقی اقوام و در قالب‌های تک‌نوازی و گروه نوازی در فرهنگ‌سرای ارسباران، برپایی فرهنگ‌سرای ولایت در فرودگاه مهرآباد در قالب راه‌اندازی ایستگاه‌های فرهنگی هنری و اجرای پرده‌خوانی به مدت ۸ شب در میدان آیینی امام حسین (ع) اشاره کرد.

«هم‌آوایی اقوام ایرانی» دیگر برنامه ویژه‌ای است که به همت امور موسیقی فرهنگ‌سرای بهمن با هدف آشنایی شهروندان با موسیقی فاخر اقوام کشور و با دعوت از ۶ گروه موسیقی از استان‌های گوناگون برگزار می‌شود. همچنین مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ جشن «از قربان تا غدیر» را در بوستان‌های این منطقه اجرا خواهد کرد. 

جشن «عصرانه‌های شادی» از جمله برنامه‌های جشنواره تابستانی تهران نیز در دهه ولایت با رویکرد ولایت‌مداری، ولایت‌محوری و ولایت‌پذیری برگزار می شود، برنامه «دوشنبه‌های قرآنی» همراه با قرائت عقد اخوت میان برادران دینی و تجلیل از سادات در مساجد شهر تهران و تجلیل از شهدای سادات مدافع حرم در روز عرفه توسط فرهنگ‌سرای رضوان تا کنون برگزار شده است.

نظر شما