جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۳
کد خبر: ۹۴۵۵۴
|
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
با حضور اکبر عالمی، محمدعلی بهمنی و جواد بختیاری
دومین نشست تخصصی «افق‌های نو» با حضور اکبر عالمی، محمدعلی بهمنی و جواد بختیاری به بررسی فرصت‌ها و چالش‌های هنر معاصر در حوزه سینما، شعر و خوشنویسی می‌پردازد.
«چالش‌ها و فرصت‌های هنر معاصر ایران» با محور سینما و شعر بررسی می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دومین نشست تخصصی «افق‌های نو» پنجشنبه ۳۰ شهریور ساعت ۱۷ با حضور اکبر عالمی استاد دانشگاه و کارگردان، محمدعلی بهمنی شاعر و غزل‌سرا و جواد بختیاری از هنرمندان حوزه خوشنویسی و خط نستعلیق با موضوع بررسی فرصت‌های هنر معاصر ایران در حوزه سینما (چالش‌های سینمای معاصر)، شعر (غزل پس از نیما یوشیج) و خوشنویسی در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.  

اکبر عالمی متولد ۱۳۲۴ در اهواز، مجری و کارشناس تلویزیون، استاد دانشگاه تربیت مدرس و کارگردان ایرانی که غالب کارهای وی در حوزه مستند است. وی دانش‌آموخته رشته سینما از دانشکده هنرهای دراماتیک و دارای دکترای سینما از انگلستان است. عالمی سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ از اعضای فرهنگستان هنر و فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود. گویندگی مجموعه پنج قسمتی جهان، آفریده هنر و نوابغ عکاسی، تألیف کتاب‌های قدرت واژگان، تمهیدات سینمایی، فرهنگ جامع انیمیشن و کتاب ظهور، در عکاسی و سینما برخی از فعالیت‌های او است.

محمدعلی بهمنی متولد ۱۳۲۱ در اندیمشک، شاعر و غزل‌سرای ایرانی است. نخستین شعر بهمنی در سال ۱۳۳۰، یعنی زمانی که او تنها ۹ سال داشت، به چاپ رسید. باغ لال، غزل زندگی کنیم، عامیانه‌ها، گیسو، کلاه، کفتر، دهاتی و شاعر شنیدنی است برخی از کتاب‌های این شاعر است.

فرصت‌ها و چالش‌های هنر موسیقی، خوشنویسی، نقاشی و ادبیات معاصر ایران در اولین نشست «افق‌های نو» ۲۷ مرداد سال جاری با حضور نادر مشایخی، محمد صالح اعلا و جواد بختیاری بررسی شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.  
نظر شما