سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۰۶:۵۴
کد خبر: ۹۴۶۲۳
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
آیین تعزیه خوانی و اجرای نمایش زندگینامه و نحوه شهادت حضرت شاهچراغ در فرهنگ‌سرای خاوران برگزار شد.
دومین سوگواره تعزیه در فرهنگسرای خاوران پایان یافتبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به همت گروه تعزیه خوانی شهید فلاحی و به مناسبت دومین روز از دهه اول ماه محرم الحرام، آیین تعزیه خوانی و اجرای نمایش زندگینامه شاهچراغ و نحوه شهادت این امامزاده جلیل القدر در فرهنگ‌سرای خاوران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از شهروندان منطقه برگزار شد، ماجرای به شهادت رسیدن سه فرزند امام موسی کاظم(ع) و برادران امام رضا(ع) که برای دیدار حضرت رضا(ع) در مسیر طوس بودند، شبیه خوانی شد.

در این مجلس با شکوه که با حضور رضا دوستعلی رئیس فرهنگ‌سرای خاوران برگزار شد از خانواده شهید حسین رضایی تجلیل به عمل آمد.

در حاشیه ی این مراسم رییس فرهنگ‌سرای خاوران گفت: پیامبر(ص) که فرمودند: «برای حسین حرارتی در دل‌‌هاست که هیچگاه سرد نمی‌‌شود»؛ ماه محرم و صفر، عزاداری‌ ها و عرض ارادت‌ ها به امام حسین(ع) جلوه‌‌هایی از حرارت دل‌ های مومنان نسبت به ایشان است.

دوستعلی اضافه کرد: برگزاری مراسم تعزیه و گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم در این مراسم معنوی یکی از تابلوهای عرض ارادت به امام حسین(ع) است چراکه با این کار عاشوراییان زمان را گرامی می‌داریم. امیدواریم لحظات سپری شده در این محفل ذخیره ی آخرت همگی ما باشد.
نظر شما