جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۵
کد خبر: ۹۴۶۶۹
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
فرهنگ‌سرای معرفت همزمان با فرا رسیدن سالگرد شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) مراسم تعزیه‌خوانی برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم تعزیه‌خوانی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم از دوم مهر ماه به مدت چهار روز برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این مراسم ترویج فرهنگ عاشورایی و آشنایی بیشتر نوجوانان و کودکان با قیام حضرت ابا عبدالله و یادآوری وقایع اتفاق افتاده در محرم ۶۱ هجری قمری و افزایش سطح باورهای دینی و اعتقادی است.

تعزیه‌خوانی یک آیین قدیمی است و از مهم‌ترین ویژگی‌های تعزیه مردمی بودن این هنر است که هر ساله در فرهنگ‌سرای معرفت برگزار می‌شود.

این برنامه در تاریخ دوم مهرماه همزمان با سوم محرم از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در فرهنگ‌سرای معرفت و مجالس تعزیه‌خوانی: مسلم بن عقیل (ع) (روز اول)، حضرت علی اکبر (ع) (روز دوم)، حضرت عباس (ع) (روز سوم) و امام حسین (ع) (روز چهارم) اجرا خواهد شد.

ایستگاه هم‌عهدی با شهدا نیز در کنار مجالس تعزیه برپا شده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای معرفت واقع در میدان شهر زیبا، بلوار شهران، بعد از زیرگذر شهید همت مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۳۱۹۳۰۴ تماس بگیرند.
نظر شما