جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۰
کد خبر: ۹۴۶۹۷
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
در ادامه ویژه برنامه‌های "جلوه سوگ" از امشب نمایش آئینی جناب حبیب ابن مظاهر در میدان آئینی امام حسین (علیه السلام) اجرا خواهد شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ جناب حبیب ابن مظاهر از چهره‌های مطرح در واقعه عاشوراست که این روزها نقل دفاع ایشان از حریم امامت در راستای آرمان‌ها و  ارزش‌های مقدس  مدافعین حرم زبانزد است.

به همین منظور و برای درک بیشتر و بهتر از مفهوم مدافع حرم بودن و نیز ذکر رشادت‌ها و دلاوری‌های همه آزادمردان در سراسر تاریخ گروه بزرگ نمایش آئینی "عاشوراییان" مروری بر رشادت‌های جناب حبیب ابن مظاهر را انتخاب و در میدان امام حسین (ع) اجرا خواهد کرد.

حبیب ابن مظاهر یا مظهر اسدی کندی فقعسبی از یاران پیامبر اکرم بود و به گفته‌ برخی مورخان، از تابعین بزرگ و از اصحاب خاص علی بن ابیطالب علیه السلام بود. او را می‌توان برترین اصحاب و افضل شهدای غیر بنی هاشم در کربلا دانست. او در کربلا با حصین نبرد سختی کرد و او را به زمین زد. آن زمان که مسلم بن عوسجه یار دیرین حبیب از اسب به زمین افتاد، به حبیب وصیت کرد تا آخرین لحظه از حسین بن علی (ع) دفاع کند و در راه او جانش را فدا کند، حبیب نیز به او قول داد و گفت: به پروردگار کعبه قسم که به گفته‌ات عمل خواهم کرد. حبیب در حالی که همچنان جنگ می‌کرد، می‌گفت «قسم می‌خورم که اگر امکانات و سلاح‌های ما و نفرات ما به اندازه‌ی شما یا نصف آن بود، به جنگ پشت می‌کردید و متواری می‌شدید، ای بدترین قوم در حسب و اصالت!»، حبیب با حصین نبردی سخت کرد و او را به زمین زد. بنا به روایات مختلف تاریخی، بین ۳۰ تا ۶۱ نفر از دشمنان را کشت و ناگهان "بدیل بن حریم” شمشیری بر فرق او زد و حبیب به زمین افتاد؛ حبیب به شهادت رسید و سر او را از بدنش جدا کردند‍. حبیب در هنگام شهادت ۷۵ سال داشت. شهادت او بر امام حسین علیه السلام بسیار سخت و ناگوار بود. امام بعد از اینکه فرمود انا لله و انا الیه راجعون، فرمود «او نفس من و پشتیبان یاران من بود»

موضوع این نمایش در خصوص جناب حبیب ابن مظاهر است اما به مساله دفاع از حریم اهل بیت (س) و مدافعین حرم نیز نقبی زده خواهد شد.

زمان اجرای این نمایش  روز پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ برابر با هفتم محرم الحرام ساعت ۱۸:۳۰ در میدان آئینی امام حسین (ع) خواهد بود.

سال گذشته در همین روزهای محرم نمایش دیگری با موضوع شهدای کربلا از این گروه در میدان امام حسین (ع) اجرا شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این برنامه می‌توانید با شماره ۳۳۳۲۲۲۱۰  تماس بگیرید.

نظر شما