شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۵
کد خبر: ۹۴۷۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
همزمان با روزهای سوگواری سید و سالار شهیدان، مسابقه طراحی، نقاشی، نگارگری، نقاشی‌خط و تصویرسازی با عنوان «سوگواره رنگ‌ها» با موضوع «عاشورا و نهضت حسینی» از ۱۶ مهرماه در هنرستان‌های منطقه ۱۴ برگزار می‌شود.
«سوگواره رنگ‌ها»؛ مسابقه هنرهای تجسمی با موضوع «نهضت حسینی»
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ترویج فرهنگ علوی و آشنایی بیشتر نوجوانان و جوانان با سیره اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) و به تصویر کشیدن فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی از اهداف برپایی مسابقه هنرهای تجسمی با عنوان «سوگواره رنگ‌ها» است.

پس از اعلام فراخوان این مسابقه در هنرستان‌های منتخب منطقه چهارده، دانش آموزان آثار خود را با موضوعات «‌لحظه‌های پر شور عزاداری»، «نماز ظهر عاشورا»، «سنت‌های آیینی در ماه محرم»، «ثبت لحظه‌هاو نمادهایی عاشورایی»، «فرهنگ و خرده فرهنگ‌های عاشورایی»، در قالب‌های مختلف هنری از جمله طراحی، نقاشی، نگارگری، نقاشی‌خط و تصویرسازی به دبیرخانه مسابقه ارسال می‌کنند.

رده سنی شرکت کنندگان این مسابقه ۱۴ تا ۱۹ سال است. دانش آموزان می‌توانند آثار خود را در قطع ۷۰*۵۰ بر روی مقوا یا بوم با تکنیک آزاد (مداد رنگی، پاستل گچی یا روغنی و اکرلیک و رنگ و روغن.....) آماده کنند و تا ۲ آبان ماه، به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند یا به محل تحصیل خود تحویل دهند.
 
نفرات برتر در هر مدرسه بر اساس نظر هیات داوران انتخاب می‌شوند و در مراسمی در روز ۱۷ آبان‌ماه از برگزیدگان با جوایز ارزنده و لوح، تقدیر خواهد شد.

آثار برتر این مسابقه، پس از آماده سازی در نگارخانه کلک خیال به نمایش در خواهد آمد.

دبیرخانه مسابقه در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع و شماره تلفن۳۳۳۵۰۰۶۰ پاسخگوی شرکت کنندگان این مسابقه است.

نظر شما