شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۸
کد خبر: ۹۴۸۸۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مجتمع فرهنگی هنری حکیمیه برنامه «دوستدار کتاب» را دوشنبه ۲۴ مهر ماه برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه «دوستدار کتاب» با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و با نقد و بررسی کتاب «مرغ هوا» نوشته عزت‌الله الوندی روز دوشنبه ۲۴ مهر ماه ساعت ۱۰ در مجتمع فرهنگی هنری حکیمیه برگزار می‌شود. 

رمان «مرغ هوا» داستانی نوجوانانه درباره دو پسرعمو است که هم به دلیل رقابت‌ها و قهر پدرانشان و هم به دلیل دوران پر از شور نوجوانی با هم رقابت می‌کنند. داستان در یکی از شهرهای غربی ایران و در دامنه‌های الوند (تویسرکان) رخ می‌دهد و خروس‌جنگی مبنای این رقابت است. پیدا شدن یک نامه در داستان که خطاب به جوانی از گروه شورشیان علیه حکومت پهلوی نوشته شده، پای یکی از نوجوانان و سپس پسر عمویش را به مبارزات انقلاب باز می‌کند...

عزت‌الله الوندی ۲۵ خردادماه سال ۱۳۵۳ در تویسرکان استان همدان به دنیا آمد. از کودکی علاقه زیادی به نوشتن داشت. او پس از فارغ‌التحصیلی از رشته ادبیات فارسی، نویسندگی را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد و نخستین کتابش در سال ۱۳۸۰ منتشر شد. الوندی تا کنون بیش از ۱۴ عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان و بزرگسالان نوشته است.

از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به خوابی به رنگ فراموشی (سوره مهر)، مثل همیشه‌ای کاش (سوره مهر)، پشت شیشه‌های مات (سوره مهر)، فردوسی (مدرسه)، دوباره برمی‌گردی مرد بارانی (ستاره‌ها)، ایوان بهار (ستاره‌ها)، داراب‌نامه (شاهد)، تپه‌های بی مهتاب (شاهد)، دیو کوچولو بچه آدم (نشر قو) و... اشاره کرد.

علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه ادبی می‌توانند به نشانی شهرک حکیمیه، بلوار نور، بوستان نور، مجتمع فرهنگی هنری حکیمیه مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۷۷۰۰۷۷۱۰ تماس بگیرند. 
نظر شما