جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۵
کد خبر: ۹۴۹۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
غرفه «کودکان عاشورایی» در قالب ویژه‌برنامه «جلوه سوگ» در میدان امام حسین (ع) میزبان کودکان و نوجوانان است.
کودکان و نوجوانان در «جلوه سوگ» میدان امام حسین (ع)به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با ایام عزاداری حضرت اباعبدالله (ع)، ویژه‌برنامه «جلوه سوگ» در دهه اول ماه صفر در میدان آیینی امام حسین (ع) پذیرای شهروندان است.
 
در این برنامه خانه‌های فرهنگ سازمان فرهنگی هنری مشارکت فعالی خواهند داشت و یکی از غرفه‌ها «کودکان عاشورایی» نام دارد. این غرفه به همت خانه‌های فرهنگ منطقه ۱۲ شامل خانه فرهنگ ایروانی، خانه فرهنگ خواجوی کرمانی، خانه فرهنگ امامزاده یحیی، خانه فرهنگ کوثر و خانه فرهنگ دردار برپا شده است. 

«خط و تصویرگری شنی» یکی از برنامه‌های این غرفه است که کودکان و نوجوانان می‌توانند با استفاده از میز ماسه‌ای غرفه، خوشنویسی و تشکیل اجسام هنری را تجربه کنند. «کودک در قاب عکس عاشورا» از دیگر برنامه‌هایی است که در آن کودکان با نماد سفالی عکس می‌گیرند. در «نمایشگاه کتاب‌های عاشورایی و ایستگاه نذر کتاب» کودکان و نوجوانان می‌توانند از کتاب‌های عاشورایی مطابق با گروه سنی خود دیدن کنند و ایستگاه نقاشی و کاردستی نیز برپاست.

برپایی پویش «عهد جاویدان» ویژه نوجوانان از دیگر فعالیت‌های این غرفه است که در آن نوجوانان با در دست گرفتن تصویر «من حسینی هستم» و سربند «یا حسین»، عکاسی می‌کنند و در پایان آلبومی از این عکس‌ها تهیه می‌شود. همچنین پرده‌خوانی قصه‌های عاشورایی از ساعت ۱۸ تا ۱۹ شب و در چهار نوبت پذیرای علاقه‌مندان است.

غرفه «کودکان عاشورایی» تا ۱۴ صفر در میدان آیینی امام حسین (ع) با برنامه‌های متنوع فرهنگی مذهبی برپا خواهد بود. 
نظر شما