جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۲
کد خبر: ۹۵۰۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
نمایشگاه آثار هنر چهل تکه‌دوزی سنتی «مریم برقعه‌ای» و هنرجویان در گالری آفرینش نور گشایش می‌یابد.
نمایشگاه تکه‌دوزی «جشن رنگ‌ها» در نگارخانه آفرینش نوربه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه «جشن رنگ‌ها» با ده‌ها اثر فاخر تکه‌دوزی از آثار بانوی هنرمند «مریم برقعه‌ای» و هنرجویان وی، شنبه ۶ آبان‌ماه در نگارخانه آفرینش نور مجتمع فرهنگی هنری نور گشایش می‌یابد و تا هفدهم این ماه میزبان هنرمندان و هنردوستان به ویژه در رشته صنایع دستی است.

«مریم برقعه‌ای» مدرس چهل تکه‌دوزی مجتمع فرهنگی هنری نور است که این نمایشگاه را به دلیل پیشرفت هنرجویان و ارائه کارهای عالی آنان برپا کرده تا هم به معرفی این هنر زیبا و سنتی بپردازد و هم در تشویق هنرجویان گامی بردارد.

او متولد ۱۳۵۵ از شهر قم و فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بازرگانی است و این هنر را نزد استادان مختلفی آموخته که از این میان می‌توان امینه آزادی از استادان مجرب و صاحب نام در رشته صنایع دستی نام برد. این بانوی هنرمند برای آموختن بهتر این هنر، به خارج از کشور نیز رفته است و در آن‌جا نیز آموزش‌های لازم را دیده است.

نمایشگاه «جشن رنگ‌ها» پنجمین نمایشگاه اوست؛ وی قبلا در گالری باغ فردوس و باغ موزه هنرهای ایرانی نیز نمایشگاه دایر کرده است.

 علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۱۷ آبان‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۸ به مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت الله کاشانی، بعد از تقاطع شهید ستاری، جنب شهر کتاب مراجعه کنند و یا با شماره ۴۴۰۸۸۷۰۷ تماس بگیرند.
نظر شما