جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۰۱
کد خبر: ۹۵۲۲۱
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
فرماندار تهران با حضور در راهپیمایی اربعین حسینی در شهر تهران گفت: این حرکت مردمی چند سالی است که شکل گرفته و هر سال جمعیت بیشتری در پیاده‌روی اربعین در شهر تهران شرکت می‌کنند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عیسی فرهادی، فرماندار تهران با حضور در راهپیمایی اربعین حسینی در شهر تهران با عنوان «جاماندگان» که از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، گفت: این حرکت مردمی چند سالی است که شکل گرفته و هر سال جمعیت بیشتری در پیاده‌روی اربعین در شهر تهران شرکت می‌کنند. این راهپیمایی کاملاً خودجوش است و نهادها نقش راهبری و هماهنگی را دارند. پیاده‌روی «جاماندگان» در سه محور اصلی به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می‌شود که بعضی از این محورها تا ۲۱ کیلومتر مسافت دارد و عزاداران همه این مسیر را پیاده طی می‌کنند.

وی ادامه داد: زیبایی این راهپیمایی این است که عمدتاً خانوادگی انجام می‌شود و معمولاً از سنین مختلف در آن حضور دارند؛ از نوزاد داخل گهواره گرفته تا پیرمرد ۷۰ ساله در راهپیمایی شرکت می‌کند. زیبایی دیگر این است که از همه اقشار جامعه حضور پیدا می‌کنند و زیبایی سوم آن، خودجوش بودن است. 

فرماندار تهران در پایان گفت: امسال در نشست ستاد اربعین که چند روز قبل برای هماهنگی بین نهادها برگزار شد، علاوه بر فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فعالیت ۱۷۰ ایستگاه مردمی پیش‌بینی شد. حتی یکی از نیکوکاران امروز به تنهایی ۲۰۰۰ کیلوگرم حلیم در بین مردم توزیع کرد. ۱۷۰ نمونه از این گونه نیکوکاران امروز در این مسیر ارائه خدمات می‌کنند که این تعداد در سال‌های گذشته کمتر بوده است. این نشان می‌دهد که توده عظیم مردم اعتقادات قلبی عمیقی به اهل بیت (ع) دارند و با خاندان عصمت و طهارت گره خورده‌اند و این گره بازشدنی نیست. هر چه این گره محکم‌تر باشد، امنیت ملی کشور ما قوی‌تر خواهد بود و در جهت توسعه و رشد و بالندگی ایران اسلامی باید از این فرصت استفاده کنیم. 
نظر شما