جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۳۸
کد خبر: ۹۵۲۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
نشست نقد تیزر و نقش رسانه در کارآفرینی یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه به همت فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست نقد تیزر و نقش رسانه در کارآفرینی به همت فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی روز یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه در یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد. غلامرضا آذری و حسن باقری‌نسب کارشناسان این نشست بودند.

در آغاز نشست، غلامرضا آذری درباره تبلیغات تلویزیونی گفت: تیزرهای تلویزیونی امروز بخش عمده‌ای از تولیدات رسانه‌ای ما هستند که شرایط خاصی دارند و از منظرهای گوناگون می‌توان به آن نگاه کرد. هر تیزری باید هدف داشته باشد و بتواند مخاطب را اقناع کند. 

وی افزود: اغلب تیزرهای تلویزیونی در ساعاتی که پخش می‌شوند، بر مبنای یک قالب کیفی و کمی کار می‌کنند که هر دوی این جنبه‌ها اهمیت دارند. بیشتر این تیزرها بعدا در فضای مجازی بارگذاری می‌شوند و می‌توانند به صورت دائمی مبنای قضاوت باشند.

حسن باقری‌نسب نیز با اشاره به بحث نقد تبلیغات تلویزیونی گفت: می‌توان گفت در این حوزه سال‌ها با نوعی خلا مواجه بوده‌ایم، در حالی که یک تیزر چند ثانیه‌ای می‌تواند به شدت اثرگذار باشد. در حوزه سینما، موسیقی، هنرهای تجسمی و... نقد را به طور گسترده داشته‌ایم، امیدوارم نقد تبلیغات تلویزیونی هم گسترش یابد.

وی اضافه کرد: امروز صاحبان کالاها و خدمات می‌توانند علاوه بر تلویزیون، از شبکه‌های اجتماعی بهره ببرند و مخاطب خود را به این فضا بکشانند تا پس از پایان پخش تیزر در صدا و سیما، تبلیغ کالا همچنان ادامه یابد.

در پایان این نشست، غلامرضا آذری کارشناس برنامه درباره تفاوت رسانه‌های اجتماعی با شبکه‌های اجتماعی گفت: شبکه‌های اجتماعی مخاطبان انبوه دارند و به ازدیاد پیام فکر می‌کنند، ولی رسانه‌های اجتماعی به این شکل نیستند و محدودتر و تخصصی‌‌تر کار می‌کنند. از این منظر تلویزیون در زمره شبکه‌های اجتماعی تعریف می‌شود و تاثیر بصری گسترده‌ای دارد. تفاوت دیگر این است که در شبکه‌های اجتماعی نگاه‌ها الگویی است، ولی در رسانه‌های اجتماعی نگاه نظریه‌ای است و پیشینه دانشی دارد.

نظر شما