جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۴
کد خبر: ۹۵۳۸۷
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
نمایشگاه گروهی چاپگران جوان با آثاری از ۱۷ هنرمند فعال در عرصه چاپ دستی روز جمعه ۳ آذرماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه لاله افتتاح می‌‏شود.
نمایشگاه گروهی چاپگران جوان در نگارخانه لالهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه گروهی چاپگران جوان با حضور و همراهی الهه مقدمی و فرشته متقی برگزار خواهد شد و آثار هنرمندان به کوشش احمدرضا ثقفی گردآوری شده است.

امروزه تکنیک‌های چاپ دستی، ابزار تحلیلی دقیقی را در اختیار هنرمند قرار می‌دهد که می‌توان از طریق آن مرزهای وسیعی از خلاقیت را به نمایش درآورد. فراتر اینکه تغییرات خلاقانه در حین انجام فرآیندهای متعدد چاپ دستی، امکان آفرینش آثار با کاراکترهای انحصاری را به هنرمند خواهد داد، تکثیر آثار در نسخه‌های متعدد و محدود نیز یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد هنر چاپ دستی است. این قالب هنری به لحاظ تکنیکی و نحوه به کارگیری در عرصه معاصر باز تعریف می‌شود و این ظرفیت را دارد که همچون رسانه‌های جدید رویکردی بینامتنی داشته باشد و از این لحاظ برخلاف آنچه که در تعریف سنتی بر آن تحمیل شده بسیار رسانه قابل انعطافی است. کوشش هنرمندان و متخصصان چاپگر در ایران، کاربرد چاپ دستی در هنر معاصر و برگزاری نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آزاد تخصصی در یک دهه اخیر بیش از پیش بر اهمیت و توجه به این قالب هنری افزوده است. اما همچنان حرکت کندی داشته است.

نگارخانه لاله در چند سال اخیر با توجه به اهمیت و ویژگی‌های چاپ دستی، سعی در ایجاد زمینه برای گسترش آن و معرفی هنرمندان فعال در این حوزه داشته است. امید است نمایشگاه‌هایی از این دست افزایش یافته و بر پیشرفت چاپ دستی و ایجاد انگیزه و تشویق استعدادهای هنری جوان موثر واقع شود.
 
هنرمندانی که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش درآمده شامل: محبوبه اسفندیاری، احمدرضا ثقفی، هدیه جعفری، فرزانه رادمهر، ناهید رضی پور، فاطمه سالمی، شادی سعیدی، مهدیه عزیزی راد، الهام عظیمی، کژال فخری،سارا کاوه، ملاحت کبیرنیا، آدنا میرزاخانیان، سعیده میقانی، سپیده مینایی، سارا نیک پور، آنالی وکیلی می‌شود.
 
نمایشگاه چاپگران جوان روز جمعه ۳ آذرماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه لاله گشایش می‌یابد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از تاریخ ۴ تا ۲۴ آذر در روزهای عادی از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹ و پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳به جز روزهای تعطیل به نگارخانه لاله به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، جنب هتل لاله مراجعه کنند یا با شماره ۸۸۹۶۰۴۹۲ تماس بگیرند.
نظر شما