شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۰
کد خبر: ۹۵۳۸۸
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
فیلم‌های «قاتل اهلی»، «آینه بغل»، «صفر تا سکو»، «ثبت با سند برابر است»، «آذر» و «پینوکیو، عاموسردار و رییسعلی»؛ ۶ فیلم جدید چرخه اکران در آذرماه هستند.
با ۷ فیلم اکران جدید آشنا شویدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سه فیلم سینمایی این هفته به چرخه اکران اضافه می‌شوند. اکران فیلم‌هایی چون «انزوا» «رقص پا»، «غیر مجاز»، «خالتور»، «آزاد به قید شرط»، «خفه‌گی»،«شنل»، «زرد»، «خانه دختر»، «ایتالیا ایتالیا» و «مالاریا» همچنان در سینماها ادامه دارد.

قاتل اهلی - مسعود کیمیایی
سی‌امین ساخته سینمایی مسعود کیمیایی نخستین بار با حواشی فراوان در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. 

این فیلم به تهیه‌کنندگی منصور لشکری قوچانی و با حضور بازیگرانی چون پرویز پرستویی، امیر جدیدی، پولاد کیمیایی، پگاه آهنگرانی و پرویز پورحسینی از چهارشنبه اول آذرماه به نمایش عمومی درمی‌آید. 

داستان فیلم درباره حاج آقا دکتر جلال سروش  کارآفرین موفق بخش خصوصی است که تصمیم به افشای خیانتهای شرکت پیسارو که مافیای قدرت وثروت است می‌گیرد. سیاوش مطلق و احمد کیا فرزند خوانده‌های سروش اند و سیاوش نه تنها مورد اعتمادترین فرد نزد سروش بلکه دلبسته مهتاب دختر او هم هست اما مهتاب رابطه عاطفی با بهمن خواننده پاپ دارد. تعطیلی کنسرت‌ها دامنه اختلافات اقتصادی سروش و شرکت پیسارو تاوانی دارد که نه فقط اطرافیانش بلکه همه مردم باید آن را بپردازند.

صفر تا سکو - سحر مصیبی
این فیلم مستند با تهیه‌کنندگی مهتاب کرامتی و طهورا ابولقاسم‌پور از اول آذر به اکران عمومی در می‌آید. 

این فیلم با نمایش در جشنواره فجر سی و پنجم در چهار رشته بهترین فیلم، کارگردانی، تدوین و صداگذاری نامزد کسب جایزه شد و در دهمین جشنواره سینما حقیقت با شش کاندیدا جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد. 

صفر تا سکو با حضور الهه، شهربانو و سهیلا منصوریان روایت متفاوتی از زندگی خواهران منصوریان، ووشوکاران اهل سمیرم اصفهان است که قهرمان ایران و جهان شدند.

ثبت با سند برابر است - بهمن گودرزی 
دوازدهمین ساخته بهمن گودرزی به تهیه کنندگی مجتبی متولی پس از دو سال توقیف از اول آذر به اکران عمومی در می‌آید. 

امین حیایی، مجید صالحی، نیوشا ضیغمی، فرزاد حسنی، سحر قریشی، الهام حمیدی، پوریا پورسرخ و محمدرضا شریفی‌نیا بازیگران «ثبت با سند برابر است» هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: هميشه تو زندگيم دنبال يه پاس طلايي بودم ولي بهم پاس که ندادن هيچ، خودشون توپ رو کردن تو گل! اونا شدن غزال تيزپا، من شدم شير، بي يال… 

پینوکیو، عامو سردار و رئیسعلی - سیدرضا صافی
این فیلم به تهیه‌کنندگی ناصر عنصری و نویسندگی سیدرضا صافی، مریم رنجبر از اول آذر به اکران عمومی در می‌آيد. 

پینوکیو، عامو سردار و رئیسعلی  توانست جوایز بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم و بهترین دستاورد فنی و هنری را از بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان و تندیس زرین بهترین فیلم بخش بین‌الملل و جایزه ویژه هیئت داوران از چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد را به دست آورده است.

حجت شورکی، حسین قفلی، جوهر تنگستانی، علی نیک‌فر، اصغر جوادی، احمد قربانی، علیرضا میرشکاری، جعفر بهستانی، جهانگیر اژدری، عباس بارونی، مهدی جهانبخشیان، وحیده حسینی و مهرنوش ذوالفقاری بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم درباره دلاوری‌های «رئیسعلی دلاوری» است.

آذر – محمد حمزه‌ای
نخستین ساخته سینمایی محمد حمزه‌ای به نویسندگی احسان بیگلری و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی از دوم آذرماه به اکران عمومی درمی‌آید. آذر دومین فیلمی است که نیکی کریمی در مقام تهیه‌کننده در آن حضور دارد. پیش از آن کریمی فیلم شیفت شب را هم علاوه بر کارگردانی تهیه‌ کرده بود. 

نیکی کریمی، حمیدرضا آذرنگ، هستی مهدوی‌فر، لیلا زارع و فرید سجادی حسینی بازیگران این فیلم سینمایی هستند. 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: ادامه زندگی بهای سنگینی دارد.

آیینه بغل – منوچهر هادی
هفتمین فیلم سینمایی منوچهر هادی به تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور و سید امیر پروین حسینی و نویسندگی بابک کایدان از ۸ آذر به اکران عمومی در می‌آید. 

محمدرضا گلزار، جواد عزتی، یکتا ناصر، نازنین بیاتی و سیامک صفری بازیگران این فیلم سینمایی هستند. 

درخلاصه داستان این فیلم آمده است: قیمت آینه بغل ماشین بعضى‌ها برابر تمام زندگى خیلى‌هاست.

برای تماشای این فیلم‌های می‌توانید به سینماهای سازمان فرهنگی هنری: پردیس‌های سینمایی ملت، آزادی، راگا، رازی و تماشا و همچنین سینما چاپلین فرهنگ‌سرای بهمن و سینمای فرهنگ‌سرا اشراق مراجعه کنید.

نظر شما