جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۵
کد خبر: ۹۵۵۸۹
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
برنامه خانه خورشیدبا هدف تحکیم بنیان خانواده در فرهنگسرای معرفت برگزار شد.
«خانه خورشید» در فرهنگسرای معرفتبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ برنامه «خانه خورشید» با هدف تحکیم بنیان خانواده و مهارت‌های زندگی با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد برمایی برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین محمد برمایی محوریت اصلی در زندگی زن و شوهر را حل تعارض عنوان کرد و گفت:  تعارض جز لاینفک و گریز ناپذیر در زندگی مشترک است، تا وقتی که افراد همدیگر را نمی‌شناسند تعارضات ایجاد می‌شود. ولخرجی، خساست از القابی هستند که زن و شوهر در بین تعارضات خود بیان می‌کنند و این طور است که تفاوت موقعیت و نگاه افراد باعث ایجاد تعارض می‌شود.
                                                        
برمایی اذعان داشت: به این نکته دقت کنید: آیا تعارض مطلوب است؟ تعارض وقتی مطلوب است که سازنده باشد. تعارض زبانی باعث نزدیکی زن و شوهر در زندگی می‌شود. زوج اگر با هم می‌جنگند و بلدند چگونه دعوا کنند و مهارت حل تعارض و مسئله را بدانند در کنار هم می‌مانند و زندگی خوبی خواهند داشت.
 
برمایی تاکید کرد: زوج‌هایی که نمی‌جنگند باعث می‌شوند که مسائل شان را حل نکنند و از نظر هیجان از یکدیگر فاصله می گیرند؛ ترس از تعارض منجر به عدم درگیری در مسایل و عدم درگیری در مسایل منجر به خشم، خیانت و در نهایت طلاق هیجانی می‌شود. 

برمایی افزود: سناریوی طلاق یک محرکه ناگهانی نیست، بلکه فقدان تدریجی صمیمیت و نزدیکی است، اگر تعارضات حل نشود به رشد خود ادامه می‌دهد. رویکرد سازنده شامل: همسران مسایل قدیمی را پیش می‌کشند، تنها احساسات منفی را بیان می‌کنند، اطلاعات انتخابی را عنوان می‌کنند، بر روی افراد به جای مسایل تمرکز می‌کنند، بر تفاوت‌های با هدف به حداقل رساندن تغییر تاکید می‌کنند، اغلب برنده و بازنده وجود دارد، که صمیمیت را کاهش می‌دهد، همسران بر مسایل حال به جای مسایل گذشته متمرکز می‌شوند، اطلاعات را به شیوه‌های باز عنوان می‌کنند، هرکس مسئولیت خودش را نسبت به مشکل می‌پذیرد، در جستجوی شباهت‌ها هستند.
 
در پایان جلسه برمایی از سبک‌های رقابتی که شامل: مشارکتی، توافقی، اجتنابی و انعطاف پذیری صحبت کرد.  

علاقه‌مندان برای اطلاع از برنامه‌ها می‌توانند به فرهنگسرای معرفت واقع در میدان شهرزیبا، بلوارشهران، بعد از زیرگذر شهید همت مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۳۱۹۳۰۴تماس بگیرند.

نظر شما