جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۰
کد خبر: ۹۵۵۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ به منظور ترویج فرهنگ عمومی سفرهای درون‌شهری، فاز ۳ «جشنواره فرهنگی هنری مسافر» را در ایستگاه‌های امام خمینی (ره)، شهید بهشتی و تئاتر شهر برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای فردوس فاز ۳ «جشنواره فرهنگی هنری مسافر» را با مشارکت مدیریت فرهنگی هنری مترو و با هدف فرهنگ‌سازی رفتاری و ارتباطی و هم‌چنین ارتقای بهداشت و سلامت روانی مسافران و رعایت حقوق شهروندی در مسافرت‌های درون‌شهری، در محل ایستگاه‌های امام خمینی (ره)، شهید بهشتی و تئاتر شهر برگزار می‌کند.

در فاز نخست این جشنواره که در فصل بهار ۹۶ با محوریت ارتباطات فردی در محل ایستگاه متروی صادقیه اجرا شد، کارشناسان و مجریان کارگاه‌های آموزشی ارتباطات فردی (کلامی و غیرکلامی)، دانش عمومی مسافران را در عرصه مهارت‌های ارتباطی افزایش دادند.

در فاز دوم که در تابستان ۹۶ با محوریت «بهداشت و سلامت روانی مسافران» در محل ایستگاه‌های صادقیه، اکباتان و ارم سبز برگزار شد، کارشناسان و مجریان کارگاه‌های آموزشی، دانش عمومی مسافران را در عرصه بهداشت و سلامت روانی مسافران بالا بردند.

و در فاز سوم که با محوریت «رعایت حقوق شهروندی» از ۱۹ تا ۲۱ آذرماه در محل ایستگاه‌های امام خمینی (ره)، شهید بهشتی و تئاتر شهر برگزار می‌شود، کارشناسان و مجریان کارگاه‌های آموزشی، دانش عمومی مسافران را در عرصه حقوق شهروندی بالا می‌برند؛ اجرای هنرهای مفهومی نمایش (پرفورمنس) با استفاده از تکنیک‌های جذاب ارتباطی و انتقال مفاهیم زبان بدن به شهروندان، از دیگر بخش‌های این جشنواره است.

دبیرخانه این جشنواره بروشوری با موضوع «حقوق شهروندی» و محتوایی شامل تعریف کلی حقوق شهروندی، تعریف شهروند در حقوق ایران، حقوق شهروندی در منابع اسلامی، چگونگی تشکیل مسئولیت‌های فردی و اجتماعی افراد و حقوق شهروندان و رعایت آن در مترو تولید کرده است تا افراد بتوانند از آموزش‌های لازم و کاربردی آن بهره‌مند شوند.

هم‌چنین توزیع کاربرگ‌های مسابقه حل جدول با محتوای بروشور تهیه‌شده از دیگر بخش‌های جشنواره است که در پایان به برگزیدگان جوایزی به رسم یادبود اهدا می‌شود.

علاقه‌مندان برای استفاده از برنامه‌های فاز سوم این جشنواره می‌توانند در تاریخ‌های یاد شده به ایستگاه‌های امام خمینی (ره)، شهید بهشتی و تئاتر شهر مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر نیز با شماره دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری مسافر ۴۴۰۵۸۹۰۰ (داخلی ۱۱۰) تماس بگیرند.
نظر شما