چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۷
کد خبر: ۹۵۵۹۱
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
فرهنگ‌سرای بهاران با مشارکت خانه ایران عاشیقلار همایشی را با عنوان «عاشیق قریب» روز ۱۹ آذر ساعت ۱۷ در سالن همایش‌های فرهنگی هنری بهاران برگزار می‌کند.
همایش به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ «خانه عاشیق‌های ایرانی» یکی از معدود سازمان‌های مردم نهاد است که با هدف پرداختن به موسیقی عاشیق‌ها برای ششمین دوره همایشی را با عنوان "عاشیق قریب" با مشارکت فرهنگ‌سرای بهاران و خانه ایران در سالن همایش‌های فرهنگی هنری بهاران برپا می‌کند.

سلجوق شهبازی بنیانگذار خانه ایران در این مورد گفت: هدف از برگزاری همایش عاشیق قریب حفظ و گسترش فرهنگ و ادبیات عاشیقی و ترویج هنری موسیقی است.

این همایش در حضور دکتر مونسان معاون رییس جمهور و رییس میراث فرهنگی، دکتر سعدالله نصری قیدری رییس کمیسیون یونسکو، دکتر مرادخانی معاون وزارت ارشاد اسلامی، دکتر الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس و مهندس محسنی شهردار منطقه۱۷ و میهمانان از داخل و خارج کشور برگزار خواهد شد.

همچنین گروه‌های هنری از کشور آذربایجان و ترکیه در این جشن حضور دارند که بیش از ۲۵۰ هنرمند عاشیق در این جشن به اجرا می‌پردازند.

در این همایش از دکتر حسین سیامی، رحیم گوزعلی، استاد عاشیق هدایت مهدی، استاد عاشیق نصرت الله زرگر تجلیل می‌شود.

از شهروندان محترم دعوت می‌شود برای شرکت در این برنامه به سالن همایش‌های فرهنگ‌سرای بهاران به نشانی میدان ابوذر-خیابان سجاد جنوبی- میدان بهاران- فرهنگ‌سرای بهاران مراجعه کنند.

نظر شما