جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۲۴
کد خبر: ۹۵۶۹۱
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
رییس فرهنگ‌سرای رضوان به همراه کارکنان این مرکز به مناسبت زادروز سردار شهید حاج حسین همدانی در برنامه هفتگی «به تماشای سرو» با خانواده این شهید دیدار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه هفتگی «به تماشای سرو» به مناسبت زادروز سردار شهید حاج حسین همدانی روز سه‌شنبه ۲۸ آذر ماه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۳۰ در منزل شهید برگزار می‌شود و سیره رفتاری و سلوک تربیتی وی در قالب بیان خاطرات از زبان والدین و خانواده‌اش مرور خواهد شد.

سردار حاج حسین همدانی متولد ۲۴ آذر ماه ۱۳۲۹ است. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی پایه‌گذاری و تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان همدان را آغاز و خود نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی شورای عالی فرماندهی سپاه استان همدان فعالیتش را آغاز کرد و با کمک همرزمان و پاسداران آن خطه، به پاکسازی عناصر طاغوت و عوامل فساد و نفاق برآمده و از آنجایی که چندین بار به دست ساواک دستگیر شده و مورد تعقیب بود، عوامل طاغوت را به خوبی می‌شناخت.

با آغاز جنگ تحمیلی، لحظه‌ای درنگ نکرده و راه کردستان را در پیش گرفت و از آنجا که پیش از جنگ نیز به کمک مردم محروم کردستان شتافته و با دیگر دوستان و همرزمان در آنجا نیز گروهک‌های ضدانقلاب را می‌شناخت، دیری نپایید که به صف دشمن‌ستیزان پیوست و فرماندهی عملیات‌های مطلع الفجر را با پیروزی کامل تجربه کرد.

آخرین مأموریت سردار حاج حسین همدانی دفاع از حریم مطهر حضرت زینب (س) و کمک به مردم سوریه برای رهایی از دست گروهک صهیونیستی تکفیری داعش بود، که در همین راه و در ۶۵ سالگی به شهادت رسید. پیکر شهید حاج حسین همدانی در تاریخ ۱۹ مهرماه ۹۴ در تهران تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهش همدان انتقال یافت تا همرزمان این شهید در گلزار شهدای همدان آخرین وداع را با وی انجام دهند.

تکریم و بزرگداشت خانواده شهدا در کنار پاسداشت آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی همچون (ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت)، ثبت و ضبط خاطرات شهدا از زبان خانواده‌اش به منظور آشنایی بیشتر با سیره رفتاری شهدا و همچنین باز نشر این خاطرات ارزشمند از اهداف برگزاری برنامه هفتگی «به تماشای سرو» است.

علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از برنامه‌های فرهنگ‌سرای رضوان می‌توانند به نشانی بهشت زهرا (س)، ورودی گلزار مطهر شهدا، مقابل جایگاه جلوس تاریخی امام خمینی (ره) مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۵۵۲۰۲۲۱۸ تماس بگیرند.
نظر شما