جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۴
کد خبر: ۹۵۷۲۴
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
نمایشی که به مسوولیت‌پذیری کودکان تاکید دارد
نمایش «مزه دروغ تلخه» نوشته بهرام جلالی‌پور به کارگردانی سمیرا یزدان‌پژوه در جشنواره تئاتر شهر به صحنه می‌رود.
اجرای نمایش‌نامه‌ای به قلم بهرام جلالی‌پور در جشنواره تئاتر شهربه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایش «مزه دروغ تلخه» نوشته بهرام جلالی‌پور به کارگردانی سمیرا یزدان‌پژوه در بخش کودک و نوجوان ششمین جشنواره تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

سمیرا یزدان‌پژوه کارگردان این نمایش درباره دلیل اجرای نمایشی به قلم بهرام جلالی‌پور گفت: وقتی برای نخستین بار این نمایش‌نامه را خواندم فضا و موضوع آن را بسیار پسندیدم. در این دوره از زندگی هر فردی برای توجیه تنبلی و کارهای اشتباه از دروغ به عنوان نخستین راهکار استفاده می‌کند. کودکان نیز بیشتر اوقات در معرض این بدآموزی قرار دارند و از کودکی می‌توانند به این صفت ناپسندیده عادت کنند.

وی با این توضیح که نمایش به صورت موزیکال اجرا می‌شود، افزود: تکنیک اجرای نمایش تلفیقی از نمایش عروسکی و بازیگر است. عروسک‌ها کاغذی و دو بعدی ساخته شدند.

یزدان‌پژوه دنیای فانتزی پر از رنگ، تعدد شخصیت‌ها، کنار گذاشتن تنبلی، دروغ نگفتن و مسوولیت‌پذیر بودن را از ویژگی‌های مهم نمایش «مزه دروغ تلخه» دانست.

 در این نمایش خانواده زنبورها را تماشا می‌کنیم که برای این که کندو مال خودشان شود باید خمره‌ای پر از عسل آماده کنند و به صاحب خانه بدهند. همه از صبح مشغولند به جز ویز ویزو، او از سر تنبلی مدام دروغ می‌گوید. در این بین خرس بد جنس نمی‌خواهد عسل‌ها شیرین شود تا بتواند خودش عسل‌ها را بخورد و مدام ویز ویزو را گول می‌زند. اما ویز ویزو با راهنمایی‌های ملخ پیر موفق به شیرین کردن عسل می‌شود.

طراح و کارگردان سمیرا یزدان‌پژو، آهنگ‌ساز امیرحسین انصافی، بازیگر میثم میثاقی، بازی‌دهندگان عاطفه بحرالعلوم‌طباطبایی، میثم میثاقی، زهرا شیخ‌الحکمایی، ریحانه باغبادی و تینا توکلی هستند.

ششمین جشنواره تئاترشهر به‌ عنوان اصلی‌ترین رویدادنمایشی شهرداری تهران توسط سازمان فرهنگی وهنری شهرداری تهران از ۲۸ آذر تا ۷ دی برگزار می‌شود.
نظر شما