جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۸
کد خبر: ۹۵۸۸۷
|
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مطرح کرد:
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از پرداخت ۷ میلیارد تومان برای تملک تئاتر نصر و تبدیل آن به موزه تئاتر خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به اختصاص حدود ۷ میلیارد تومان برای خرید و تملک مجموعه تئاتر نصر گفت: این مجموعه امروز (شنبه) تحویل شهرداری می‌شود و اقدامات لازم برای بازسازی و تبدیل آن به موزه تئاتر انجام خواهد شد.

محمود صلاحی در این باره اظهار کرد: مجموعه تئاتر نصر طی انعقاد قراردادی از کمیته امداد امام خمینی (ره) و جهاد دانشگاهی خریداری شده است.

وی با پیش‌بینی مدت زمان حدود سه ماه برای بازسازی مجموعه تئاتر نصر افزود: این مجموعه پس از بازسازی در اختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار گرفته و تبدیل به موزه تئاتر خواهد شد.

صلاحی درباره وضعیت مرکز نمایش‌های آیینی صبا واقع در خیابان ملک گفت: این مرکز به علت مشکلات و اختلافات مالی میان پیمانکار و شهرداری تا کنون به طور کامل ساخته و آماده نشده که امیدواریم این اختلافات به زودی حل شده و مرکز نمایش‌های آیینی صبا به بهره‌برداری برسد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به پردیس‌های سینمایی و تئاتر زیرمجموعه این سازمان اظهار کرد: چهار پردیس سینمایی ملت، رازی، راگا و تماشا زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که ۵۰ درصد پردیس سینمای آزادی نیز متعلق به این سازمان و مابقی آن متعلق به حوزه هنری است.

وی پردیس تئاتر تهران (خاوران) را از دیگر مراکز سازمان فرهنگی هنری عنوان کرد و گفت: این پردیس شامل ۱۰ سالن است، سالن اصلی پردیس تئاتر تهران با ظرفیت ۸۸۸ نفر، سالن سینما اجتماعات با ظرفیت ۱۴۰ نفر، پنج سالن به لک باکس با ظرفیت هر کدام ۱۴۰ نفر، سالن روبازی با ظرفیت هزار نفر و دو پلاتو تمرین امکانات مناسبی را برای هنرمندان و علاقه‌مندان به تئاتر فراهم کرده که این مجموعه از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: سالن‌های فرهنگ‌سراهای شهر تهران که امکان تبدیل آنها به سالن سینما یا تئاتر وجود داشت، بخشی از آنها انجام شده که سینما چاپلین در فرهنگ‌سرای بهمن و سالن سینما در فرهنگ‌سرای اشراق از این جمله است و همچنین مجوزهای لازم برای ایجاد سالن سینما در فرهنگ‌سرای انقلاب گرفته شده که این سالن نیز در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

صلاحی با اشاره به وضعیت سالن‌های سینمایی باغ کتاب تهران اظهار کرد: در این مجموعه، هفت سالن سینما، یک سالن تئاتر و سه سالن اجتماعات احداث شده که سالن‌های باغ کتاب آماده، صندلی‌ها نصب شده و پیمانکاران اقدامات لازم را انجام دادند و امیدواریم ۲۲ بهمن ماه امکان نمایش فیلم در سالن‌های سینمایی این مجموعه فراهم شود.

علاوه بر پردیس‌های ملت، رازی، راگا، تماشا و نیمی از پردیس سینمایی آزادی، موزه‌های عکسخانه شهر، باغ‌موزه هنر ایرانی، موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، خانه کاریکاتور، خانه موزه‌های دکتر شریعتی، شهید مطهری، شهید چمران، خانه موزه شهید بهشتی، خانه موزه سندوزی، موزه موسیقی ایران، خانه موزه استاد عزت‌الله انتظامی، خانه موزه شهیدان اقبالی و باغ‌موزه قصر زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هستند.

محمدعلی نجفی شهردار تهران روز پنجشنبه (هفتم دی ماه) در آیین اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر شهر از انعقاد قرارداد میان شهرداری با کمیته امداد امام خمینی (ره) و جهاد دانشگاهی برای خرید و واگذاری تئاتر نصر خبر داده و گفته بود: این مرکز روز شنبه (۹ دی ماه) به شهرداری تحویل و اقدامات لازم برای تبدیل آن به موزه تئاتر انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا
نظر شما