شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۷
کد خبر: ۹۵۹۲۱
|
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
فرهنگ‌سرای بهاران با مشارکت اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری و جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران نشست تخصصی و نمایشگاه عکس با عنوان «قدس، پایتخت ابدی فلسطین» را با حضور جمعی از شخصیت‌ها و فعالان مسئله فلسطین برگزار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست تخصصی و افتتاح نمایشگاه عکس با عنوان «قدس، پایتخت ابدی فلسطین» با مشارکت اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری و جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران و با حضور مهدی شکیبایی مدیرعامل خبرگزاری قدس، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، حسین رویوران رییس هیئت امنای اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری، مهدی تقی نژاد مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ و کارشناسان مسائل خاورمیانه و فعالان حوزه فلسطین روز یکشنبه ۱۰ دی ماه در فرهنگ‌سرای بهاران برپا شد.

شروع برنامه با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط جواد عابدی آغاز شد و سپس مهدی تقی نژاد مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ گفت: نمایشگاه عکس فلسطین جزو آرمان‌های ماست و امیدواریم فلسطین هر چه زودتر آزاد شود.

در ادامه این مراسم ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: قدس پایتخت ابدی ملت فلسطین است. در قرآن کریم آیات زیادی به قدس اختصاص دارد. مقام معظم رهبری فرمودند دفاع از فلسطین یک وظیفه است.

وی افزود: حضور یهودیان در فلسطین از سال ١٣٢ قبل از میلاد به پایان رسید. این تأخیر تا سال ١٩١٧ ادامه داشت و بعد از آن بود که آنها وارد معادلات بیت‌المقدس شدند. در زمانی که مردم فلسطین در این سرزمین مقدس حضور داشتند هیچ گونه تغییری در بافت این سرزمین ندادند.
ابوشریف تاکید کرد: این ادعا که سرزمین فلسطین توسط مردم فلسطین تغییر یافته دروغی بیش نیست. تاکید می‌کنم رژیم صهیونیستی هیچ گواهی تولدی در این سرزمین ندارد. حتی آنها حفاری‌های متعددی انجام دادند تا آثاری بیابند تا به آنها استناد کنند و این سرزمین را به خود منتسب کنند. 

وی افزود: یهود در پیامبر کشی ید طولایی دارند. ترامپ پس از گذشت ١٠٠سال، اعلامیه بالفور را نبش قبر کرد تا یک بار دیگر قدس را که متعلق به مسلمانان است، به دروغ منتسب به صهیونیست‌ها کند. ما و انقلاب اسلامی ایران می‌دانیم هدفشان ضربه زدن به اسلام است. آنان می‌کوشند مسلمانان ضعیف باقی بمانند. همه ما نیازمند به بیداری نسبت به این توطئه آمریکایی-صهیونیستی هستیم. همان طور که آنها با یکدیگر متحد هستند ما هم باید با هم متحد باشیم.
ابوشریف تاکید کرد: خطر رژیم صهیونیستی خطری بسیار بزرگ است. ما باید با شیوه‌های عملی در مقابل آنها بایستیم.

وی افزود: ما باید به مردم فلسطین اعتماد داشته باشیم، به ویژه در حال حاضر که آنها مشغول انتفاضه هستند. موانعی هم بر سر راه فلسطینیان وجود دارد که آن هم تشکیلات خودگردان و پیمان اسلو است. همچنین مردم فلسطین نیازمند کمک‌های جهان اسلام هستند. ما باید به مردم فلسطین کمک کنیم تا آنها بر دشمن صهیونیستی پیروز شوند.

ابوشریف تاکید کرد: مشکل دیگر همراهی ترامپ و دولت ایالات متحده آمریکا با رژیم صهیونیستی است. ما باید به ملت فلسطین کمک کنیم تا بتوانند به انتفاضه خودشان ادامه بدهند. رژیم صهیونیستی رو به زوال و نابودی حرکت می‌کند. اخیراً صهیونیست‌ها سندی را منتشر کردند و در آن اعلام کردند ایران و حزب‌الله بزرگ‌ترین خطر برای اسراییل هستند. البته خط مقاومت باید تقویت شود، سایر خطوط ناحق هستند و بیراهه می‌روند.

در ادامه این مراسم حسین رویوران رییس هیئت امنای اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری گفت: قطعاً ایستادگی در مقابل ترامپ تاثیرات زیادی دارد. اقدامات آمریکا در این جهت قابل ارزیابی است که قدس گره کور مذاکرات بوده است. لذا آمریکا می‌خواهد گره‌های کور را باز کند و سپس به سمت ایجاد محور ضد ایرانی است. دفاع از قدس یک تکلیف دینی است، اما در گام‌های بلندتر یک تکلیف در منافع اسلامی است.

این نشست تخصصی و نمایشگاه عکس در مخالفت با طرح جنجالی ترامپ و اعلام حمایت از قدس شریف به عنوان پایتخت ابدی فلسطین برگزار شد. در این نمایشگاه ۳۰ قطعه عکس با مضمون فلسطین، مقاومت اسلامی و همت برای آزادی قدس شریف به نمایش در آمده است. 

نمایشگاه عکس «قدس، پایتخت ابدی فلسطین» از ۱۰ تا ۱۷ دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۸ میزبان علاقه‌مندان است.

نظر شما