جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۱
کد خبر: ۹۵۹۷۳
|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
فیلم مستند «غریبه در میقان» از تولیدات فرهنگ‌سرای گلستان امشب ساعت ۲۱ در قالب هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سینما فلسطین اکران می‌شود.
نمایش مستند «غریبه در میقان» در جشنواره فیلم عماربه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «غریبه در میقان» مستندی ۴۲ دقیقه‌ای درباره طلبه جوان کرجی است که برای تبلیغ وارد روستایی به نام میقان واقع در شاهرود میشود و تلاش می‌کند جوان‌ها را به مسجد بکشاند اما در این مسیر با مقاومت‌هایی روبه‌رو و ناگزیر می‌شود روستا را ترک کند در پایان داستان او به جمع مدافع حرم می‌پیوندد و در نهایت شهید می‌شود.

امیرپژمان حبیبیان کارگردان این مستند در توضیح بیشتر اثر می‌گوید: ما این شهید را ندیده اما وصف او را شنیده بودیم به همین دلیل به روستای میقان رفته و با اهالی روستا مصاحبه کردیم. البته ما از فیلم‌هایی آرشیوی این شهید که مربوط به دوران حضور او در سوریه است نیز استفاده کرده‌ایم ضمن اینکه از فایل‌های صوتی مربوط به حضور این طلبه در روستای میقان در ساخت «غریبه  در میقان» بهره بردیم.

عوامل این فیلم عبارتند از: امیرپژمان حبیبیان کارگردان و مجری طرح، علی نعمت اللهی تصویربردار، محمد سمیع پور تدوینگر، رضا غرابی تهرانی صدابردار و صداگذار، مهدی غیاثوند مدیرتولید، علی نظری و حسین فرامرزی پژوهشگران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه هشت و فرهنگ‌سرای گلستان تهیه‌کننده.

مستند «غریبه  در میقان» ۱۴دی ماه ساعت ۲۱ در قالب جشنواره مردمی فیلم عمار به صورت رایگان در سینما فلسطین اکران عمومی می‌شود. 
نظر شما