جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۵
کد خبر: ۹۶۱۷۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
سازمان فرهنگی هنری برگزار می‌کند:
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری ۱۱۲۰ برنامه فرهنگی در فصل زمستان خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری از برگزاری ۱۱۲۰ برنامه در فصل زمستان خبر داد و گفت: سازمان فرهنگی هنری در راستای وظایف ذاتی خود و به منظور توسعه فرهنگ و هنر در جامعه و همچنین فراهم کردن بستر لازم برای نهادینه شدن فرهنگ مطلوب و حفظ ارزش‌های کهن ملی، دینی و انقلابی در مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران همچون گذشته در اجرای هر چه بهتر برنامه‌های فرهنگی و هنری تلاش می‌کند.
 
وی اضافه کرد: این سازمان با هدف ارتقای قابلیت‌ها و توانمندی‌های فردی و اجتماعی مردم تهران در بهبود وضعیت فرهنگی، فرهنگ‌سازی و نیز ترویج فرهنگ مطلوب، مقاومت و پایداری در برابر بی‌هویتی فرهنگی و عوامل انحطاط، ویژه‌برنامه‌های متنوعی را در مراکز فرهنگی هنری مناطق ۲۲گانه برگزار می‌کند.
 
ناصری‌پور ادامه داد: این برنامه‌ها با تکیه بر راهبردهای تاثیرگذار همچون سبک زندگی، هویت و مدیریت تغییرات فرهنگی و بر مبنای رویکردهای زیست شهری به تعداد ۲۰۰ عنوان برنامه، اخلاق و رفتار شهروندی به تعداد ۱۸۰ عنوان برنامه، هویت‌بومی- هویت ملی به تعداد ۱۴۱ عنوان برنامه، هویت دینی به تعداد ۲۳۰ عنوان برنامه، تقویت هویت انقلابی مبتنی بر دفاع مقدس به تعداد ۲۸۲ عنوان برنامه و رسانه‌های جدید و جریان‌های نوظهور کج‌روی فکری و شبه عرفان‌ها به تعداد ۱۸۰ عنوان برنامه، به منظور دستیابی به اهداف عالی، طراحی شده است.

وی افزود: سیاست‌گذاری‌های سازمان فرهنگی هنری در زمینه‌های توسعه و ارتقای سلامت اجتماعی، نظم و قانون‌گرایی، ترویج آرامش و فرهنگ حلم و بردباری در میان شهروندان همچنین توجه هرچه بیشتر به همبستگی اجتماعی، تکریم سنت‌ها و فرهنگ ایرانی، خوداتکایی و عزت ملی، حفظ و گسترش فرهنگ اسلامی، تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی، رشد و ارتقای شناخت مردم در زمینه دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارزش‌های دفاع مقدس و آشناسازی شهروندان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات وآسیب‌های ناشی از آن با آموزش-های فراگیر در حوزه «سواد رسانه‌ای»، طیف وسیعی از اقشار جامعه و زمینه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور با یادآوری و تاکید بر مأموریت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که ترویج فرهنگ انقلابی‌ست، افزود: از دیگر اهداف و رویکردهای مهم که معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در بیشتر برنامه‌ها بر آن تاکید دارد، موضوع ارتقای شناخت مردم در زمینه دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقابله با ترویج ناکارآمدی نظام اسلامی در راستای تحقق منویات و تاکید رهبر انقلاب اسلامی بر انقلابی‌گری در حوزه فرهنگی است. 

وی تصریح کرد: زمستان ۱۳۹۶ با مناسبت‌های متنوع پیش‌رو فرصت ویژه‌ای را فراهم ساخت تا با در نظرگرفتن ظرفیت‌های موجود در حوزه توسعه فرهنگی و هنری و زمینه‌های اجتماعی و نیازسنجی مخاطبان، تعداد ۱۱۲۰ عنوان برنامه با اولویت‌های بومی، دینی، انقلابی، اخلاق و رفتار شهروندی و اولویت زیست‌شهری در قالب‌هایی همچون نشست، کارگاه آموزشی، ایستگاه، مراسم، مسابقه، فضای مجازی، دیدار و گردشگری، نمایشگاه و نمایش در مراکز فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه شهر تهران آماده و اجرایی شود تا ضمن بهره‌مندی هرچه بیشتر شهروندان از امکانات و برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری و پر کردن اوقات فراغت شهروندان آموزش‌های لازم را انتقال دهد و به اهداف هجده‌گانه سازمان دست یابد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری افزود: جایگاه فراوانی برنامه‌ها به ترتیب به ۱- حوزه زیست شهری و بومی ۲- دینی و انقلابی ۳- اخلاق و رفتار شهروندی اختصاص دارد و قالب‌های متنوع برنامه‌های اجرایی علاوه بر ایجاد فضای شاد و مفرح برای مخاطبان بستری برای انتقال آموخته‌های شهروندان به دیگران است که این روش اهداف آموزشی و تاثیرگذاری بر افراد جامعه را نیز دنبال می‌کند. توجه به مناسبت‌های ملی، مذهبی و انقلابی نیز  از دیگر اولویت‌های اجرایی و کانون توجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است. برای مثال می‌توان به اجرای ویژه‌برنامه‌های مناسبتی زمستان از جمله بزرگداشت سالروز حماسه ۹ دی، ایام‌الله دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن و نیز گرامی‌داشت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و اجتماع بزرگ خادمان شهدا به همت فرهنگ‌سرای رضوان اشاره کرد. همچنین برنامه‌های تدارک دیده شده در حوزه آموزش‌های عمومی و تخصصی در به‌کارگیری تکنیک‌های فضای مجازی از سوی فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی و فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات IT و مرکز آموزش از دیگر تلاش‌های انجام شده برای فصل زمستان است. 

حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور در پایان از برپایی کارگاه‌های توجیهی «عصرانه‌های فرهنگی» به منظور بالا بردن سطح کیفی دانش و آگاهی کارشناسان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و دیگر علاقه‌مندان در حوزه سواد رسانه‌ای و شناخت بیشتر جایگاه ویژگی‌های فرهنگی، خبر داد.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیش‌تر از برنامه‌های فصل زمستان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران می‌توانند با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند.
نظر شما