جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۳
کد خبر: ۹۶۲۲۷
|
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
گزارشی از حضور سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر
موسسه تصویر شهر وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر در بخش‌های مختلفی حضور دارد. از فعال شدن سینماها و کاخ اهالی مطبوعات تا حضور با دو فیلم در بخش مسابقه جشنواره.
از میزبانی اهالی رسانه تا فعال شدن سالن‌های باغ کتاببه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های سی‌وششمین دوره جشنواره فیلم فجر، تغییر کاخ جشنواره پس از هشت سال بود.

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر عصرروز شنبه ششم آبان درباره محل برگزاری این دوره از جشنواره برای اهالی رسانه‌ها گفت: در این دوره از جشنواره بی‌شک کاخ جشنواره با مفهومن قبلی نخواهیم داشت. قرار است در این دوره از جشنواره مانند همه جشنواره‌های حرفه‌ای دنیا یک سالن خاص رسانه‌ها داشته باشیم. در این سالن عوامل فیلم‌ها در روزی که فیلمشان نمایش دارد، حضور پیدا کرده و بعد از نمایش فیلم با رسانه‌ها گفتگو می‌کنند. در چنین شرایطی رسانه‌ها این فرصت را دارند که در سالن خاص خود و در یک فضای حرفه‌ای و بدون تنش فیلم‌ها را ببینند و با یکدیگر گفتگو کنند و نقدهای خود را در فضای مناسب بنویسند.

پردیس ملت، کاخ اهالی رسانه
چهارشنبه دهم آبان پردیس سینما گالری ملت به عنوان میزبان اهالی رسانه معرفی شد. این مجموعه فرهنگی که در دوره‌های سی و چهارم و سی‌ و پنجم به عنوان کاخ مردمی جشنواره میزبان علاقه‌مندان به سینما بود، با مجموع ١٠٨٩ صندلی بیشترین ظرفیت را در بین گزینه‌های بررسی شده داشت و از نظر سیستم نمایشی نیز تنها پردیس سینمایی مجهز به نمایش باکیفیت D-Cinema در همه سالن‌هاست.

حضور با دو فیلم در بخش مسابقه
موسسه تصویر شهر که سال گذشته فیلم‌های «ماجرای نیمروز»، «پشت دیوار سکوت»، «ایستگاه اتمسفر» و «ماجان» را برای حضور در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر آماده کرده بود، امسال با با دو فیلم متفاوت در این جشنواره حضور دارد. 

فیلم سینمایی «سرو زیر آب» ششمین ساخته محمدعلی باشه‌آهنگر با حضور بازیگرانی چون رضا بهبودی، بابک حمیدیان، مسعود رایگان و مینا ساداتی یکی از فیلم‌هایی بود که با تایید هیئت انتخاب، وارد بخش مسابقه جشنواره شد. 

تنها انیمیشن سی و ششمین جشنواره فیلم فجر «فیلشاه» نیز از تولیدات این موسسه است که با آثار رئال حاضر در بخش مسابقه رقابت می‌کند. این فیلم به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه‌کنندگی حامد جعفری، انیمیشنی ۹۰ دقیقه‌ای است که در تولید آن بیش از ۲۰۰ نفر مشارکت داشته‌اند.

حضور در سینماهای مردمی
پردیس‌سینمایی آزادی (که نیمی از آن در اختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و موسسه تصویر شهر است) و پردیس‌های سینمایی راگا و تماشا نیز در سیکل اکران جشنواره حضور دارند و علاقه‌مندان طبق جداول اعلام شده می‌توانند بلیط فیلم‌های این سینماها را پیش خرید کنند. دیگر سینماهای سازمان فرهنگی هنری نیز به روند اکران فیلم‌ها ادامه می‌دهند.

فعال شدن سالن‌های باغ کتاب تهران
سید علی احمدی مدیر عامل موسسه تصویر شهر به تازگی اعلام کرده است که از ظرفیت سالن‌های سینمایی باغ کتاب تهران نیز برای جشنواره سی‌وششم فجر استفاده خواهد شد. او توضیح داده است: به این منظور پیمان کار انتخاب شد و توافقات لازم صورت گرفت تا امسال سالن‌های سینمایی باغ کتاب تهران به هنرمندان، مهمانان جشنواره و اصحاب سینما اختصاص داده شود.

باغ کتاب تهران با ۱۰ سالن سینمایی به ظرفیت ۱۳۰۰ نفر برای نمایش فیلم‌های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بهره‌برداری می‌شوند.

سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه در تهران و مراکز ۳۲ استان کشور برگزار می‌شود.

نظر شما