جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۶
کد خبر: ۹۶۳۷۲
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
همزمان با آغاز دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ویژه برنامه‌های منطقه ۱۷ با عنوان «ایران ما، انقلاب ما» توسط مدیر فرهنگی هنری این منطقه اعلام شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهدی تقی‌نژاد مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ و رییس فرهنگ‌سرای بهاران با تبریک برای فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌های این منطقه را که به همین مناسبت و با شعار «ایران ما، انقلاب ما» تدارک دیده شده، تشریح کرد.

تقی‌نژاد گفت: در این ایام مراکز فرهنگی هنری منطقه هر یک عهده‌دار برگزاری مراسم و نشست‌های ویژه‌ای به همین مناسبت هستند؛ که می‌توان به نشست تخصصی «یک کتاب، یک نویسنده» اشاره کرد که در قالب مسابقه «داستانک» است و از یکم تا ۲۲ بهمن اجرا می‌شود.

وی افزود: کتابخانه بهاران هم در همین راستا سه نمایشگاه با عنوان «شکوفه‌های انقلابی»، «شمیم آزادی» و «در امتداد بیداری» را در دهه فجر و با هدف معرفی تازه‌های نشر با موضوعات نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی از ۱۲ بهمن به مدت ۱۱ روز  برگزار می‌کند.

تقی‌نژاد از ویژه برنامه‌های «جشن انقلاب» که با مشارکت مدارس منطقه از چهارم بهمن به مدت ۱۹ روز در مرکز همایش‌های فرهنگی هنری بهاران برپا می‌شود نیز خبر داد.

وی اضافه کرد: خانه فرهنگ سلمان فارسی که از مراکز فعال منطقه است، برای این ایام نمایشگاه کتاب با عنوان  «شمیم نور» و خانه قرآن بهاران مسابقه «روزنامه دیواری قرآنی» را از ۱۲ بهمن به مدت ۱۱ روز در نظر گرفته است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ به برنامه‌های فرهنگ‌سرای بهاران نیز اشاره کرد و گفت: نگارخانه بهاران نمایشگاه پوستر با عنوان «قاب تصویر» را برپا کرده که در این نمایشگاه بیش از سی اثر با مضمون وقایع انقلاب اسلامی به چشم می‌خورد.

تقی‌نژاد از برپایی بازارچه کارآفرینی «نیم‌رخی از تلاش» خبر داد که در آن دستاوردهای زنان سرپرست خانوار مانند انواع صنایع دستی به چشم می‌خورد و با مشارکت کانون‌های کارآفرینی و بانوان بهاران از ۱۲ بهمن به مدت پنج روز در باغ‌موزه قصر میزبان همشهریان تهرانی است.

همزمان با دهه فجر آیین اختتامیه سومین همایش خوشنویسی «مشق صلوات» همراه با تجلیل از برگزیدگان خوشنویس، پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه ساعت ۱۰ صبح و آیین اختتامیه منشور معنوی انقلاب اسلامی «ستارگان پرفروغ» همراه با تکریم خانواده شهدا روز شنبه ۱۴ بهمن ماه ساعت ۹ در فرهنگ‌سرای بهاران برگزار می‌شود.

در ادامه تقی‌نژاد از برنامه «آدینه‌ها عیدند» در روز ۲۰ بهمن با برپایی ایستگاه‌های فرهنگی هنری و مراسم جشن با حضور گروه‌های مختلف هنری که میزبان جمع زیادی از مخاطبان فرهنگ‌سراست، اطلاع داد.

نظر شما