جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۶
کد خبر: ۹۶۳۸۶
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
در اختتامیه برنامه ستارگان پر فروغ انجام شد؛
آیین پایانی برنامه ستارگان پر فروغ صبح امروز ۱۴ بهمن ماه در فرهنگ‌سرای بهاران برگزار شد.
تبیین معنای حقیقی وصیت نامه شهدا / مناطق برگزیده معرفی شدندبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین پایانی برنامه ستارگان پر فروغ گفتمان منشور معنوی انقلاب اسلامی صبح امروز ۱۴ بهمن با حضور حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیران فرهنگی هنری مناطق ۲۲‌گانه و خانواده‌های شهدا در فرهنگ‌سرای بهاران برگزار شد.
 
در ابتدای این برنامه مهدی تقی‌نژاد مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ و رییس فرهنگ‌سرای بهاران به منظور خوش آمدگویی به حاضران پشت تریبون قرار گرفت و گفت: منطقه ۱۷ دارالشهدای تهران است که ۴ هزار شهید تقدیم انقلاب و دفاع مقدس کرده است. با اینکه کوچکترین منطقه تهران است اما با استان‌هایی همچون گلستان، همدان و یزد از نظر تعداد شهید برابری می‌کند.
 
وی ادامه داد: افتخار داشتیم در ۲-۳ سال اخیر  طی برنامه ستارگان پر فروغ دستبوس خانواده معظم شهدا برویم که دریچه نورانی برای ما ایجاد شد. با توجه به تعداد بالای شهدای این منطقه حساب کرده‌ایم اگر هر روز هم در خانه یک شهید را بزنیم و از خانواده شهدا تجلیل کنیم و وصیت نامه آنها را بخوانیم ۱۲ سال طول خواهد کشید. حالا که این برنامه را هر هفته انجام می‌دهیم معلوم نیست چقدر طول بکشد تا این رسالت را به پایان برسانیم. در واقع از این موضوع خیلی عقبیم و متاسفانه نتوانستیم آن کاری که باید و شاید برای شهدا انجام دهیم. البته اینجا در محضر خانواده شهدا قول می‌دهم که ادامه دهنده راه شهدا باشیم و نگذاریم پرچم شهدا بر زمین بماند و آن مسیر را طی خواهیم کرد.
 
در ادامه حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری بیان کرد: حقیقتا تفحص در سیره شهدا امروزه بزرگترین کار فرهنگی است که می‌تواند بنای فکری جامعه در مسیر حق و تعالی قرار بگیرد. در باب شهدا در رفتار و گفتار حقیقت عبد بودن انسان را می‌توان دید. در این مسیری که آن ها گام برداشتند حقیقت خط انقلاب هویداست و واقعیت مسیر ولایت نورانی است. اگر کسی مدعی باشد که بخواهد برای جامعه اسلامی و نسل‌های این جامعه کار کند مهم‌ترین وظیفه‌اش بازنمایی جریان فکری شهداست که کار بسیار سختی است.
 
ناصری‌پور افزد: وقتی به وصیت نامه شهدا نگاه می‌کنیم وصیت نامه‌ای که در شرایطی نوشته می‌شود که فرد خودش را در آستانه لقاالله می‌بیند جملات و کلمات آنها آن چیزی است که حقانیت انقلاب را نشان می‌دهد. حقایقی که گاهی اوقات اگر این  نسل‌ها آنها را نبیند به عنوان افسانه از آن یاد می‌شود. وقتی وصیت‌نامه شهید چمران را می‌خوانیم، می‌بینیم با سه واژه خیلی حرف دارد. واژه عشق، تنهایی و فقر. او عشق را همانطور که می‌بیند بیان می‌کند و فقر را دست خالی خودش در برابر خدا می‌داند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری پیرامون بازخوانی وصیت‌نامه شهدا گفت: مقام معظم رهبری سه سال قبل در بیاناتشان در روز ۱۴ خردادماه فرمودند منشور واقعی انقلاب همین وصیت نامه شهداست. سازمان فرهنگی هنری شهرداری بر اساس آن وظیفه‌ای که داشت طرحی را آغاز کرد که وصیت نامه‌های شهدا خوانده شود و به گوش مردم و جوانان برسد. باید برای این وصیت‌نامه‌ها کارهای فرهنگی انجام شود و معنای حقیقی آن تبیین شود.
 
ناصری‌پور در پایان بیان کرد: از مسئولانی که تلاش کردند برنامه ستارگان پر فروغ در طول این مدت برگزار شود تشکر می‌کنم امیدوارم این مسیری که ما شروع کردیم ادامه پیدا کند.
 
در ادامه برنامه از مدیران ناصر امین‌زاده مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸، محمدرضا جمالی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ و مهدی تقی‌نژاد مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ که در برنامه بازخوانی وصیت نامه شهدا به خوبی عمل کردند تقدیر شد.

بازخوانی وصیت نامه شهیدان شاعری و مالک، همچنین اجرای سرود انقلابی و تنبور نوازی از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

مطالب مرتبط
نظر شما