دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۸
کد خبر: ۹۶۴۴۳
|
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
باشگاه کتاب فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی برگزار می‌کند؛
باشگاه کتاب فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی در برنامه «همسفر با سفیر» سه‌شنبه ۱۷ بهمن خاطرات نیلوفر شادمهری در کتاب «خاطرات سفیر» را مرور می‌کند.
«همسفر با سفیر» مروری بر خاطرات دانشجویی که «شد ایران!»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در برنامه «همسفر با سفیر» که سه‌شنبه هفدهم بهمن ساعت ۱۰ در فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی و به بهانه انتشار کتاب «خاطرات سفیر» برگزار می‌شود، نیلوفر شادمهری، نویسنده کتاب و عضو هیات علمی دانشگاه هنر، محسن اخوان‌فر، تهیه کننده مستندهای «میراث آلبرتا» که به زندگی دانشجویان ایرانی خارج از کشور می‌پردازد، توحید عزیزی، دانش‌آموخته دانشگاه براندایس آمریکا و مژگان عباسلو، محقق مرکز MGH (ماساچوست جنرال هاسپیتال) آمریکا از موسسات وابسته به دانشگاه هاروارد حضور  دارند.

کتاب «خاطرات سفیر» مروری  بر خاطرات نیلوفر شادمهری در زمان تحصیل در فرانسه به عنوان دانشجوی محجبه و ممتاز ایرانی است. شادمهری در مقدمه‌ای که بر کتاب خاطرات خود نوشته است، ماجرای نوشتن این خاطرات را اینگونه بیان می‌کند: القصه! به‌عنوان دانشجوی ممتاز، موفق به دریافت بورس دوره دکترا در رشته طراحی صنعتی شدم. علاقه شخصی و بررسی‌های مطالعاتی پیرامون موضوع رساله‌ام من را در انتخاب کشور فرانسه مطمئن‌تر کرد و سرانجام راهی پاریس شدم. پایم که رسید به فرانسه با اولین رفتارها و سؤال‌هایی که درباره حجابم می‌شد و به‌خصوص درباره وضعیت و شرایط ایران، متوجه شدم آنجا کسی من را نمی‌بیند. آن‌ که آن‌ها می‌دیدند و با او سر صحبت را باز می‌کردند یک مسلمان ایرانی بود؛ نه نیلوفر شادمهری. آن‌ها چیز زیادی از ایران نمی‌دانستند. اگر بخواهم دقیق‌تر بگویم، شناختی که از ایران داشتند فاصله زیادی حتی با واقعیت داشت چه رسد به حقیقت و من شدم «ایران»! من باید پاسخگوی همه نقاط قوت و ضعف ایران می‌بودم...».

این نشست سه‌شنبه هفدهم بهمن ساعت ۱۰تا ۱۲ در فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی به نشانی بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی برگزار می‌شود و حضور عموم در این نشست آزاد است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 55408664 تماس بگیرید. 
نظر شما