جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۲
کد خبر: ۹۶۴۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
سوگواره سنتی و آیینی نذر عاشقی در روزهای ۲۳ و ۲۴ بهمن در فرهنگ‌سرای معرفت برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ سوگواره آیین مردمی نذر عاشقی که به پخت سمنو اختصاص یافته مردم غرب تهران را برای سومین بار به میهمانی سنتی کهن آیینی دعوت می‌کند.
 
این آیین که در روزهای ۲۳ و ۲۴ بهمن در فرهنگ‌سرای معرفت برگزار می‌شود، علاوه بر پخت حدود هزار کیلو سمنو به روش کاملا سنتی، آیین‌های عزاداری فاطمیه مانند قرائت زیارت حضرت زهرا(س)، دعای توسل توسط حاج حسن دهنادی و سخنرانی حجت‌الاسلام محمدرضا درانی و قرائت حدیث کسا و مهد کودکان فاطمی به همراه (آموزش نقاشی، قصه‌گویی و قرآن) و مسابقه کتبی زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) در تاریخ ۲۳ بهمن ماه و زیارت عاشورا  توسط منصور نوری در تاریخ ۲۴ بهمن ماه و هم چنین قرائت هزار سوره حمد برای شفای بیماران به همراه عزاداری حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) در محل فرهنگ‌سرای معرفت برگزار می‌شود.

از برنامه‌های جانبی می‌توان به غرفه فاطمیه (جمع‌آوری نذورات مردمی برای کمک به ایتام و نیازمندان) که توسط کانون نور معرفت برگزار می‌شود نام برد.
 
تمامی هزینه‌های این آیین توسط نیکوکاران مردمی تامین شده و سمنوهای پخته شده به صورت نذری از ساعت ۹ صبح روز ۲۴ بهمن ماه در میان شهروندان توزیع می‌شود.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه معنوی می‌توانند به فرهنگ‌سرای معرفت واقع در بلوار آیت الله کاشانی، میدان شهر زیبا، بلوار شهران، بعد از زیر گذر همت مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۳۱۹۳۰۴ تماس بگیرید.

نظر شما