شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۳۳
کد خبر: ۹۶۸۱۴
|
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
مادران و همسران شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) در ویژه‌برنامه «حلما» تجلیل شدند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مادران و همسران شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه در ویژه‌برنامه «حلما» در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تجلیل شدند. 

مادران صبور و همسران فداکار شهدا، طلایه داران عفاف و حجاب، پاسداران عزت و شرف زن ایرانی و ادامه‌دهندگان خط سرخ شهیدان انقلاب اسلامی هستند. از این رو تکریم مقام شامخ آنها تداوم‌بخش حیات طیبه‌ای است که در سایه ایثار و مقاومت و پیروی از ولایت فقیه خواهد بود. به همین منظور و به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، فرهنگ‌سرای رضوان با همکاری فرهنگ‌سرای خاتم و سازمان بهشت زهرا (س) برنامه «حلما» را برای دومین سال با حضور خانواده شهدا برگزار کرد. 

 این برنامه از ساعت ۱۰:۳۰ با نوای زیارت عاشورا توسط حاج ناصر آئینی و با حضور خانواده‌های شهدا و به یاد و نام شهید هفته «حسن شریعت قرقی» آغاز شد. نمایش کلیپ حلما، اجرای گروه سرود رضوان، سخنرانی سعید خال مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) و حجت‌الاسلام حسن ناصری پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، روایتگری حبیب‌الله خسروجردی و مرثیه‌سرایی حاج ناصر آیینی از دیگر بخش‌های این برنامه بود که در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگ‌سرای رضوان برگزار شد. 

در ادامه و با حضور خانواده معظم شهید مدافع حرم «محرم ترک»  اولین شهید مدافع حرم ایرانی، سنگ مزار قدیمی این شهید به گنجینه شهدای فرهنگ‌سرای رضوان اهدا و گنجینه شهدای فرهنگ‌سرای رضوان نیز با حضور دیگر خانواده‌های شهدا افتتاح شد و مادران، همسران و پدران شهدا یادگاری‌های فرزندانشان را به گنجینه شهدای فرهنگ‌سرای رضوان اهدا کردند. 

همچنین مادران ۱۲ تن از شهدای منطقه ۱۸ از جمله شهیدان مدافع حرم مرتضی کریمی، مجید قربانخانی، حسین امیدواری، سید مصطفی موسوی و مهرداد بهرام در جمع مادران شهدای سایر مناطق تهران تجلیل شدند.

اهدای هدیه فرهنگی سه رنگ سربلندی به خانواده معظم شهدا و پخت و توزیع آش نذری به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین (س) از برنامه‌های پایانی برنامه حلما بود.
نظر شما