جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۳
کد خبر: ۹۶۸۳۳
|
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: سازمان فرهنگی هنری هم محور اقتصاد فرهنگی هم محور تکریم ارباب رجوع و هم محور زندگی است. امیدوارم با شتاب بیشتری راه خود را بپیماید و تجارب مدیران گذشته نقشه راه باشد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران با عرض خیر مقدم به مدیران سازمان فرهنگی هنری و مسئولان ارشد شهرداری تهران گفت: به نوبه خود از خدمات و تلاش دکتر صلاحی و همکارانشان تشکر و تقدیر دارم. امیدوارم با کوله بار دانش و تجارب اندوخته شده به عنوان بازویی توانمند و برادری صدیق، مدیریت محترم سازمان فرهنگی هنری را یاری کند و راه را برای تداوم فعالیت‌ها و ارتقای فعالیت‌ها هموار کنند. 

وی ادامه داد: اولاً لازم می‌دانم از شهردار محترم برای انتخابی که با اجماع هیئت امنای این نهاد کلیدی و مؤثر فرهنگی انتخاب شده‌اند تشکر و تقدیر کنم. این راهی فراروی ماست که با نگاه مثبت و دانش و با تکیه بر اصل مهم شایسته سالاری و پاسخ به ندای قرآن کریم _ همکاران خود را به گونه‌ای برگزینیم که از بالاترین حمایت و پشتیبانی برخوردار باشند- انجام می‌شود. این گونه انتخاب راه را هموار خواهد کرد و یکی از مسائل اصلی مدیریت کشور است. گاهی نگاه‌های بسته ما را از حضور مدیران شایسته‌تر دور می‌دارد. لازم می دانم تشکر ویژه خود را به شهرداری تقدیم دارم. نکته دوم که حقیر را به تشکر ویژه‌ای هدایت می‌کند نگاه شهردار تهران در ارائه نقشه راه کلی برای ریاست سازمان فرهنگی هنری است که جناب مهندس اوحدی اشاره می‌کردند در جلسه کوتاهی بر اینکه باید سیاست‌های مدنظر رهبری نقشه راه شما را تعریف کند و مراقب باشید که فشار و انتظاراتی که مبتنی بر مصالح و منافع شهر تهران نیست جهت حرکت شما را تغییر ندهد. این نگاه قابل اتکا است. برای اوحدی و همکاران سلوک در این راه را مسئلت می‌کنم.
 
حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در خصوص امکانات شهر تهران توضیح داد: شهر تهران دوره‌ای ساخت و ساز عمرانی و مهندسی را با فراز و نشیب‌ها پشت سر کار گذاشته است. این مورد نیز بسیار قابل تقدیر و تشکر است و از جوانب مختلفی قابل بررسی است. امیدوارم با رصد صحیح گام‌های صریحی که برداشته شده است بر تداوم آن ببخشیم. درست همان‌گونه که خود و همکاران نقد می‌شوند مدیران گذشته نیز نقد شوند. البته نقدی که برآمده از دانش و انصاف و اخلاق باشد. این راه برای جامعه امیدآفرین است و برای دشمنان موجب یاس و نا امیدی است. با تقدیر از مدیریت سابق شهر تهران و همکاران دکتر قالیباف شهردار سابق امید است که بتوانند راه را بهتر از گذشته تداوم بخشند. از برادران کارآمد فرهنگی در شورای شهر تهران و کمیسیون فرهنگی تقاضا دارم به گونه‌ای تصمیم بگیرند که حتی یک قرن آینده تصمیمات شما مورد احترام و تکریم باشد. تصمیمی مبتنی بر علم تکیه بر تجارب دیگران و بهره از دانش‌های اندوخته شده و خطاهای گذشته باشد. عزم خود را بر این مهم مبذول داریم که هدف بر رشد و توسعه دانش باشد که کسانی که کار امروز شما را نقد می‌کنند اذعان کنند تصمیم شما در مقطع خود کاملاً علمی باشد و سازمان با این نگاه راهش را تداوم بخشد. 
 
وی در این باره افزود: بحث توسعه شهر و حوزه عمرانی و مهندسی شهر بحث مهم و کلیدی است که یک نگاه جامع را می‌طلبد. شهر تهران را نباید در بناها و کالبد آن شکافت. باید در مجموع این ابعاد تحلیل و ارزیابی کنیم.  کیفیت زندگی در این شهر ابعاد فرهنگی اجتماعی و سبک زندگی نشان دهنده هویت این شهر است. امیدوارم دوستان آزاده، خانواده فرهیخته و صبور و مجاهد فی سبیل  الله لایه‌های پنهان اسارت را برای شهروندان تهرانی بازگو کنند. در اسارت دنیایی از فرهنگ و نشاط و سبک زندگی اسلامی موج می زند. 

 وی با اشاره به تاثیرگذاری زحمات اسرا ادامه داد: شهرداری در دوره‌های قبل توانسته با توسعه فرهنگی در شهر به ویژه در حوزه‌های عمرانی و ترافیک قدم‌های بلندی بردارد. یکی از این‌ها موضوع مترو است. ما در اوج تحریم و فشارها این قدرت و دانش و ظرفیت نظام را به نمایش گذاشتیم. کارهای عمرانی و ترافیک شهرداری مهم‌ترین کارهای صورت گرفته است. اما باید نگاه به کیفیت زندگی مردم، ارتقای رضایتمندی شهروندان باشد، ما سخت نیازمند به این مسئله داریم.  امروز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران می‌تواند نقش کلیدی داشته باشد. خدمت رسانی به شهروندان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی کار بس بزرگی است. مدیریت محترم سازمان فرهنگی و هنری شهرداری با اجماع مبنی بر نخبگان امروز امکان دارد این مسئولیت به یاری ایشان به انجام رسد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: شهر هر روز تولید می‌شود و هر روز ساخته می‌شود. فضاهای فنی و مهندسی رشد می‌کند اما ساختن در حقیقت ساختن زندگی مردم است. باید قدم‌های بلند و موثری برداشته باشد. به خصوص با ظرفیت‌های فراوانی که در اختیار دارد. امکانات فراوان آموزشی و فرهنگی در این ظرفیت‌ها می‌تواند محور زندگی آموزش محور باشد. می‌تواند محور زندگی برای جامعه اسلامی دینی و ملی باشد. سازمان فرهنگی هنری با داشتن مراکز فرهنگی متعدد همچون باغ کتاب و پردیس تئاتر تهران با داشتن بهترین نیروها و صاحبان اندیشه به موفقیت دست یابد. 
 
حجت الاسلام ابوترابی‌فرد با یادی از خاطرات برادر اسیر خود در دوران دفاع مقدس و ارزش‌های به جای مانده از استقامت ایشان گفت: امید است که سازمان فرهنگی هنری با داشتن منابع بزرگ خود همچون سینما و تئاتر محور اقتصاد فرهنگی باشد. سازمان فرهنگی هنری هم محور اقتصاد فرهنگی هم محور تکریم ارباب رجوع و هم محور زندگی است. امیدوارم در این دوران با شتاب بیشتری راه خود را بپیماید و تجارب مدیران گذشته نقشه راه باشد. برای مهندس اوحدی که در دوران اسارت یک یار و بازوی توانا برای اخوی بزرگوار بنده بودند، آرزوی توفیق دارم. اخلاق حاصل از اسارت مبتنی بر آموزش‌های دینی و ارزش‌ها و اصول اسلامی و برآمده از اندیشه دینی است. امیدوارم این مهم در این مقطع از عمر انقلاب در سازمان فرهنگی هنری و در سایر نهادها با فوت بیشتری تداوم یابد با تکیه بر اصول و ارزش‌های انقلاب و تحکیم بر پیوند امت و امام امت و یک جامعه بالنده متحد و یکپارچه. امیدوارم این راه را با تکیه بر ارزش‌هایی که بر آن استواریم بهتر از گذشته به سرانجام برسانیم. مجدداً برای آقای اوحدی خانواده شهرداری و شورای شهر تهران و سازمان فرهنگی هنری آرزوی توفیق دارم.

نظر شما