جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۷
کد خبر: ۹۶۸۵۲
|
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
مراکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با فرا رسیدن روز درختکاری، ویژه‌برنامه‌هایی برای کاشت نهال برگزار می‌کنند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با روز درختکاری، برنامه‌های متنوعی در مراکز فرهنگی هنری شهر تهران در حال اجراست. در این برنامه‌ها که با هدف آشتی با طبیعت برگزار می‌شود، شهروندان به کاشت نهال می‌پردازند. 

شناخت و کاشت درخت در منطقه ۱۵
خانه فرهنگ ولی‌عصر (عج) منطقه ۱۵ کارگاه آموزشی آشنایی نوآموزان با روش کاشت درخت را با عنوان «ریشه دادن» روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ماه ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌کند. 

هدف از اجرای این برنامه آشنایی نوآموزان با طبیعت و گیاهان و همچنین بالا بردن خلاقیت کودکان است. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه می‌توانند به نشانی میدان خراسان، انتهای خیابان طیب، جنب پارک ولی‌عصر (عج)، خانه فرهنگ ولی‌عصر (عج) مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۷۳۸۰۰۸ تماس بگیرند.


کاشت نهال در فرهنگ‌سرای کار و تعاون به مناسبت روز درختکاری
فرهنگ‌سرای کار و تعاون در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت ویژه‌برنامه «جوانه‌های امید» را روز سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه ساعت ۱۰ با مشارکت معاونت امور شهری و فضای سبز ناحیه ۱ منطقه ۹ برگزار می‌کند.

این برنامه شامل کارگاه نقاشی و کاشت نهال است و نوآموزان پیش‌دبستانی فرهنگ‌سرای کار و تعاون در آن حضور خواهند داشت. 

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی بزرگراه یادگار امام (ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، پلاک ۷۶، فرهنگ‌سرای کار و تعاون مراجعه کنند یا با شماره تلفن:۶۶۰۲۹۰۶۰ تماس بگیرند.


کاشت نهال هم‌عهدی با شهدای آتش‌نشان در منطقه ۲۲
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ به مناسبت فرا رسیدن روز درختکاری و به یاد شهدای آتش‌نشان و شهدای دفاع مقدس، ویژه‌برنامه کاشت ۵۸ نهال هم‌عهدی با شهدا در بوستان‌های باغ نو، آتش‌نشان و نسترن را روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می‌کند. 
 
خانواده‌های این شهدا نیز در این برنامه‌ها حضور خواهند داشت و علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به مراکز زیر مراجعه کنند. 
 
فرهنگ‌سرای تهران: انتهای بزرگراه حکیم غرب، سه‌راه دهکده المپیک، جنب دبیرستان پسرانه اندیشه، بوستان باغ نو
کتابخانه پندار: شهرک گلستان، انتهای امیرکبیر، پشت دبیرستان هداوند، بوستان آتش‌نشان 
کتابخانه پرتو: دهکده المپیک، شهرک راه‌آهن، بلوار گلها، بالاتر از میدان اتریش، بوستان نسترن
 
نوآموزان پیش‌دبستانی نهال دوستی می‌کارند
ویژه‌برنامه «به دست کوچکم نهالی می‌نشانم» به مناسبت روز درختکاری روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ماه ساعت ۱۰ برای نوآموزان خانه فرهنگ امام علی (ع) برگزار می‌شود. 
 
این برنامه با هدف ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست در میان خانواده‌ها و آموزش کاشت نهال برگزار می‌شود و به نوآموزان نهال اهدا خواهد شد. 
 
در این برنامه نوآموزان پارک آموزش و کتاب و کودک خانه فرهنگ امام علی (ع) در فضای سبز خانه فرهنگ، نهالی به رسم دوستی می‌کارند و با دوستان خود عهد می‌بندند که بعد از پایان دوره پیش‌دبستانی هم به این نهال سر زده و در کنار این نهال یکدیگر را ملاقات کنند.
 
خانه فرهنگ امام علی (ع) در یافت‌آباد، میدان الغدیر، بلوار الغدیر شمالی، میدان جانبازان، جنب مجموعه شهید مختار سلیمانی میزبان کودکان پیش‌دبستانی است.
 
جشن زادروز شهدای متولد اسفند همزمان با روز درختکاری
ویژه‌برنامه ماهانه «ستارگان پرفروغ» با هدف انتقال و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت میان نسل جوان و توجه به مضامین مهم مطرح‌شده در وصیت‌نامه شهدا، ترویج فرهنگ و ارزش‌هایی چون ایثار، جهاد و شهادت، افزایش و آشنایی شهروندان با زندگی شهدا برگزار می‌شود و جشن زادروز شهدای اسفندماه ماه منطقه ۱۸ روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند از ساعت ۱۵ تا ۱۷ همزمان با روز درختکاری میزبان خانواده شهدای دفاع مقدس، خانواده شهدای مدافع حرم و ایثارگران و مسئولان منطقه‌ای خواهد بود.

این مراسم به گرامی‌داشت زادروز شهیدان غلامرضا اسماعیلی، حسین اسماعیلی نودولقی، غلامرضا برزگر، منوچهر ترک، سلطانعلی بیگدلی، حمید پالوده، نور محمد حسن‌پور، ناصر درگزی، محمود رضایی نظامی، داود رضازاده، احمد شاهوردی، محسن سلوتی، محمد حسین سهرابی، کریم صدف زاده، علیرضا عبدالهی نوده، اسماعیل عموزاده، پرویز فرامرزی، حسن قدرتیان، رسول قاسمی، احمد علی قائم  پناه، مظفر کشاورزی، عباس مختاری، اکبر میرزایی، مهدی میراشه و اسماعیل واشقانی فراهانی اختصاص دارد و ضمن برش و توزیع کیک تولد این شهیدان، از خانواده آنان تجلیل خواهد شد.

قرائت مجلسی قرآن کریم توسط یونس شاهمرادی قاری ممتاز منطقه ۱۸، شعرخوانی و سخنرانی، پخش کلیپ، اجرای سرود و شعرخوانی، اهدای لوح تقدیر و یادبود خانواده‌های شهدا و برش کیک تولد شهدا همراه با اهدای هدایا و یادبود پلاک ضرب شده به نام شهدا و در پایان کاشت نهال به نام شهدای متولد اسفند به مناسبت روز درختکاری در بوستان لواسانی از جمله برنامه‌های ستارگان پرفروغ است. در این برنامه همچنین نهال رایگان بین شهروندان علاقه‌مندان به طبیعت و محیط زیست توزیع می‌شود.

این برنامه به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ و فرهنگ‌سرای خاتم (ص) با مشارکت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۸، امور ایثارگران منطقه ۱۸، بنیاد شهید چهاردانگه و ناحیه مقاومت بسیج مسلم ابن عقیل (ع) برگزار می‌شود.

«قامت بلند تمنا» در فرهنگ‌سرای اشراق
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۴ همزمان با روز درختکاری و ایام ولادت حضرت زهرا (س)، ویژه‌برنامه «قامت بلند تمنا» را روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ماه ساعت ۱۰ با حضور مادران شهدا در فرهنگ‌سرای اشراق برگزار می‌کند. 

در این برنامه که با هدف ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از محیط زیست برگزار می‌شود، خانواده‌های شهدا نهالی خواهند کاشت و تعدادی گل و گلدان میان کودکان توزیع می‌شود. 

همچنین برنامه رونمایی از گلدان‌ها و گل‌های کودکان با عنوان «هر نهال یک زندگی» در خانه فرهنگ صدف و برنامه «استقبال از بهار» با هدف کاشت نهال توسط کودکان و نوجوانان و خانواده شهدای محله حکیمیه در فضای سبز مجتمع فرهنگی هنری حکیمیه برگزار می‌شود. 

علاقه‌مندان برای حضور در برنامه «قامت بلند تمنا» می‌توانند به فلکه دوم تهرانپارس، خیابان جشنواره، فرهنگ‌سرای اشراق مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۷۷۳۵۴۷۳۵ تماس بگیرند. 


پیش از این در مراکزی مانند کتابخانه بوستان نرگس، خانه فرهنگ میعاد و فرهنگ‌سرای خاوران برنامه‌هایی به مناسبت روز درختکاری برگزار شده بود. 
نظر شما