جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۰۴
کد خبر: ۹۶۸۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
پس از ۱۴ سال میزبانی کودکان و نوجوانان
آیین رونمایی از تجهیز و بهسازی کتابخانه استاد حکیمی با حضور محمود حکیمی نویسنده پیشکسوت کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم افتتاح سالن‌های مطالعه کتابخانه استاد حکیمی، به تفکیک خواهران و برادران و تجهیز و شاداب سازی مخزن کتابخانه با هدف ارائه خدمات بهتر به مخاطبان، به ویژه کودکان و نوجوانان، روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ماه ساعت ۱۴:۳۰ برگزار می‌شود. 

در این مراسم ضمن تجلیل از مقام ادبی محمود حکیمی با حضور جمعی از خانواده شهدای منطقه ۱۸، مدیر امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شهردار ناحیه ۲ منطقه ۱۸ و شماری از مسئولان ستادی و شهری، بخش‌های تجهیز و بهسازی شده کتابخانه به بهره‌برداری می‌رسد.

کتابخانه استاد حکیمی در تاریخ ۱۳۸۲/۲/۲۹ افتتاح و به پاس خدمات این نویسنده شهیر نام وی بر کتابخانه گذاشته شد. این کتابخانه دارای بخش‌های مرجع، کودک، نوجوان و سالن مطالعه به ظرفیت ۱۴۰ نفر است. ازجمله خدمات و فعالیت‌های کتابخانه استاد حکیمی، امانت کتاب به صورت حضوری و تلفنی، برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی برای جذب مخاطب، اردوهای فرهنگی و هنری، کارگاه‌های آموزشی، مسابقات کتابخوانی و مشارکت در برنامه‌های مدارس منطقه است.

کتابخانه استاد حکیمی پیش از این تنها دارای یک سالن مطالعه بود که با توجه به حجم مخاطبان به صورت یک روز در میان به خواهران و برادران اختصاص داشت، و هم اکنون با اجرای طرح توسعه، دارای دو سالن مجهز است و همزمان می‌تواند پاسخگوی مخاطبان زن و مرد باشد. این کتابخانه از این پس هر روز به جز روزهای تعطیل از ساعت ۸ تا ۲۰ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۸ تا ۱۷ میزبان شهروندان است.

این کتابخانه در یافت‌آباد، شهرک ولی‌عصر (عج)، انتهای خیابان حیدری جنوبی، خیابان پژاند، بوستان لواسانی، فرهنگ‌سرای خاتم (ص) قرار دارد. 

نظر شما