جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۴۳
کد خبر: ۹۷۲۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
اعلام برنامه‌های بهاری برای کتابخوان‌ها
برنامه‌های هفتگی کتابخانه فجر برای علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی در بهار ۹۷ اعلام شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست‌های هفتگی باشگاه کتابخوانی فجر با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی پنج‌شنبه‌ها در کتابخانه فجر برگزار می‌شود.

در این برنامه که در سالن مطالعه کتابخانه اجرا می‌شود، اعضای کانون با بخش‌های مختلف کتابخانه از قبیل مخزن، مرجع، کودک، کمک آموزشی و نشریات آشنا می‌شوند. در بخش دیگر برنامه کتاب‌هایی با موضوعات علمی ، تاریخی ، ضرب المثل ، قصه و شعر به  مخاطبان معرفی و بخشی از کتاب‌ها در سالن مطالعه توسط اعضا خوانده می‌شود.
 
بازخوانی بخشی از کتاب‌ها توسط فریده قربانی مدیر کانون، دور خوانی کتاب توسط اعضا و عضویت رایگان در کتابخانه از بخش‌های دیگر این برنامه است. هم چنین پرسش و پاسخ درسی اعضا برگزار و در جلسات پایانی برنامه با مشارکت بسیج، مسابقه‌هایی اجرا و به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود.
 
نشست‌های باشگاه کتابخوانی فجر پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار می‌شود.

کتابخانه فجر هم چنین روزهای پنج شنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ برنامه پاتوق کتاب را برای مخاطبان برگزار می‌کند.

این برنامه نیز با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و آشناسازی شهروندان با داستان‌نویسی توسط کانون ادبی کتابخانه فجر در سالن مطالعه کتابخانه با حضور اعضای کانون ادبی و علاقه‌مندان به کتاب اجرا می‌شود.
 
در بخش اول این برنامه پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید، نکات تفسیری توسط محمد مهدی خدا بنده و محمد مهدی کلهری  از اعضای کانون ارایه می شود. در بخش دیگر کارشناسان برنامه امیر محمد عباس نژاد، علی اردلانی، علیرضا فلاحی، حسن گل‌پرور و لاله علی مرتضایی، سمیه کاظمی و آمنه نوبخت از اعضای کانون در خصوص داستان‌نویسی، داستانک‌نویسی، نقد و بررسی کتاب، بررسی ابعاد نوشتاری و سبک داستان،  بیان ضرب المثل، نقد و بررسی گلستان سعدی در کانون صحبت می‌کنند. در پایان، اعضای کانون نوشته‌ها و اشعار خود را برای دیگر اعضا می‌خوانند و مطالبشان توسط دیگران نقد و بررسی می‌شود. دومین اجرای بهاری پاتوق کتاب نیز پنجشنبه ۳۰ فروردین ساعت ۹ صبح در کتابخانه فجر پذیرای علاقه‌مندان است.
نظر شما