جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۰
کد خبر: ۹۷۳۳۳
|
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
در دومین «ارمغان اردیبهشت» با حضور معاون صدای رسانه ملی و اهالی رادیو مطرح شد
برنامه «ارمغان اردیبهشت» در ۷۸ سالگی رادیو ایران با حضور حمیدرضا شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی و اهالی رادیو و علاقه‌مندان شامگاه سه‌شنبه چهارم اردیبهشت در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه «ارمغان اردیبهشت» در ۷۸ سالگی رادیو ایران با حضور حمیدرضا شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی و اهالی رادیو و علاقه‌مندان شامگاه سه‌شنبه چهارم اردیبهشت در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد. در ابتدای مراسم سید عباس شیرخدا قطعاتی در وصف امام علی (ع)  و قطعاتی را با نام میهنم ایران به اجرا در آورد. 

در این برنامه شاه‌آبادی اظهار کرد: همیشه اهالی رادیو را با نگاهی به اصحاب خرد می‌دیدم، چه در رفت و آمدهای رسانه‌ای و چه آن زمان که دور بودم. هر چه به این حوزه نزدیک می‌شوم احساسم پر رنگ می‌شود. این قشر هر چه فرهیخته‌تر و توشه علم و دانش آنان بیشتر باشد در رسیدن به اهداف این رسانه موفق‌تر خواهیم بود.

شاه‌آبادی در ادامه تاکید کرد: من به خادمی اهالی رادیو افتخار می‌کنم. امیدوارم بتوانم گره‌ای بازکنم و به مردم خدمت کنم و در ارتقای فرهنگ، ظرفیت‌های فرهنگی هنری مردم و کشورم از تریبون رادیو قدم‌های محکمی را بردارم. رادیویی‌ها با سختی‌های بسیاری دست و پنجه نرم کردند و مشکلات معیشتی بسیاری برای آنها وجود دارد. بضاعت من این است که همه ظرفیت‌های سازمان را به خدمت بگیرم تا هر روز ما بهتر از روز گذشته باشد و منزلت و جایگاه رادیو، اعتلا و نقش رادیو و کرامت همکاران رادیویی باید حفظ شود. این عزم جدی ما در شروع سال جدید است.

محسن سلیمانی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۳ و رییس فرهنگ‌سرای ارسباران با ابراز خرسندی از حضور حمیدرضا شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی در جمع صمیمی و دوست‌داشتنی پیشکسوتان و بزرگان و نسل جدید فعالان عرصه رادیو این فرصت را مغتنم دانست تا این دوستان با دیدار هم و یادآوری خاطرات، ساعاتی را در کنار هم بگذرانند و سهمی هر چند اندک در مقابل تلاش‌ها و دورانی را که این رسانه تنها همدم، همیار و معلم ما بود و با سختی‌های بسیار دوستان رادیویی جان گرفت و سال‌ها تداوم یافت را به عنوان یک مرکز فرهنگی ادا کرده باشیم.

سلیمانی در پایان افزود: پر بیراه نیست که با نگاهی به سیر و تداوم رشد رسانه ملی رادیو در طول این ۷۸ سال با نگاهی واقع‌بینانه بگویم این مهم محقق نمی‌شد جز به مدد حضور شما فرهیختگان، مدیران و پیشکسوتان.

در ادامه فرهنگ جولایی از برنامه‌سازان رادیویی گفت: خوشحالم در جمع دوستان رادیویی هستم. متشکرم از فضای بانشاطی که با آمدن آقای شاه‌آبادی ایجاد شده است. در این فضا بعد از چند سال دوست دارم به سر کار برگردم.

فاطمه آل عباس نیز از خاطره حضور خود از رادیو گفت: بعد از ۲۵ سال خوشحال هستم و با شوق به این مراسم آمدم چرا که کسانی اینجا هستند که با صدایشان عاشق رادیو شدم. زمانی که از مشهد آمدم فقط علاقه‌مند بودم خانم صادقیان را ببینم و امروز رو به روی من نشسته‌اند.

مریم قاسمی پیشکسوت پس از تجلیل گفت: تشکر ویژه می‌کنم از رادیو که باعث شد روحم بزرگ شود. من جایزه خود را به مریم جلالی، کسی که برای رادیو زحمات زیادی کشیده است، تقدیم می‌کنم.

در ادامه مریم جلالی گفت: من جوانی خود را در استودیوی رادیو جا گذاشتم. امیدوارم همان طور که رادیو مانده ما هم بمانیم.

مریم نشیبا پیشکسوت رادیو با تشکر از برگزاری این برنامه گفت: اگر مردم نخواهند رادیو را بشنوند ما کجا هستیم. گاهی به برخی از دوستان برنامه‌هایی پیشنهاد می‌شود که در شأن آنها نیست.

پخش کلیپ از ورود رادیو به ایران خیابان ارگ، اجرای موسیقی از خطه شیراز، اجرای نمایش طنز، نمایش کلیپی به یاد درگذشتگان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان مراسم، به دلیل اینکه برنامه «ارمغان اردیبهشت» با شعار «دیدار و پیوند نسل قدیم با نسل جدید هنرمندان عرصه رادیو» همراه بود، ۱۲ پیشکسوت و ۱۲ نفر از هنرمندان جدید رادیو تجلیل شد.

در پایان مراسم نیز کیک تولد ۷۸ سالگی رادیو بریده شد. 

نازنین مهیمنی، حسین نافذعارفی، مریم جلالی، رضا ساکی، فاطمه آل عباس، علیرضا محمدی، مژگان ذوالفقاری خانی، حسین خلیل نژاد، عذرا جوزدانی و زهرا یساقی از پیشکسوتان و هنرمندان نسل قدیم رائو در کنار مهدی شرفی، عذرا وکیلی، حمید خزایی، فاطمه نیرومند، آناهیتا برزویی، سعید توکل، مسعود اسکویی، رضا ملکوتی، محمدحسین رفیعی، حمید موسوی و حسین جوادی از هنرمندان نسل جدید رادیو در این برنامه تقدیر شدند.
نظر شما