جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۷
کد خبر: ۹۷۳۳۷
|
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و رییس فرهنگ‌سرای عترت از راه‌اندازی پویش دعای فرج در فضای مجازی همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان خبر داد.
دعای فرج را در فضای مجازی بخوانید// تکمیل می شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان و ایام ولادت با سعادت حضرت ولی‌عصر (عج)، سید علیرضا فاطمیان‌پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و رییس فرهنگ‌سرای عترت از راه‌اندازی پویش دعای فرج خبر داد و گفت: در بین دعاهایی که درباره امام زمان (عج) داریم، اهل بیت (ع) بیشتر به دعای فرج توصیه کرده‌اند. در سال‌های اخیر دعای سلامتی امام زمان (عج) یعنی همان «اللهم کن لولیک...» به عنوان دعای فرج معرفی شده، در حالی که دعای فرج اصلی دعای «الهی عظم البلاء...» است. 
 
وی افزود: این دعا فرازهایی دارد که اتفاقاً متناسب با همین روزهاست. با توجه به ظلم‌هایی که به مردم یمن و سوریه و... می‌شود و از نظر اشاره به مسئله کم‌آبی در فراز «و منعت السماء»، توجه به این دعا اهمیت دارد. امام حسن عسکری (ع) نیز فرمودند خدا کسانی را که برای فرج امام زمان (عج) دعا می‌کنند، حفظ کند. 
 
فاطمیان‌پور ادامه داد: در این پویش، دعای فرج در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گوناگون منتشر می‌شود و از همه ظرفیت فضای مجازی بهره خواهیم برد که موج خوبی ایجاد کنیم و مردم در این ایام حداقل یک بار این دعا را بخوانند. ربات، کلیپ و پوسترهای متنوعی شامل نوشته و تصویر برای انتشار در فضای مجازی آماده شده است. 
 
کاربران فضای مجازی می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی گوناگون با انتشار متن دعای فرج همراه با هشتگ‌های #شهر_در_انتظار_توست و #الهی_عظم_البلا به این پویش بپیوندند. 

نظر شما