جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۴
کد خبر: ۹۷۳۴۶
|
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
روزهای فرهنگی هنری روسیه در تهران؛
نمایشگاه عکس، کتاب و گردشگری «روسیه از نمای نزدیک» با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پنجشنبه ۶ اردیبهشت در باغ موزه هنر ایرانی افتتاح شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در ویژه‌برنامه روزهای فرهنگی هنری روسیه در تهران، نمایشگاه عکس، کتاب و گردشگری «روسیه از نمای نزدیک» با حضور فعالان فرهنگی و هنری روسیه، پنجشنبه ۶ اردیبهشت در باغ موزه هنر ایرانی افتتاح شد.
 
در ابتدای مراسم رایزن فرهنگی سفارت روسیه با خیر مقدم برای حضور هنرمندان در باغ موزه هنر ایرانی گفت: در سال‌های اخیر ایران و روسیه به مرحله جدیدی از مناسبات ورود پیدا کرده‌اند که همکاری تنگاتنگ و نزدیک در زمینه‌های مختلف از ویژگی‌های آن است. اما متاسفانه توسعه مناسبات فرهنگی بین روسیه و ایران در دهه‌های گذشته نامتوازن بوده و سطح همکاری در این زمینه به میزان قابل توجهی از سطح مناسبات سیاسی و اقتصادی عقب مانده است.
 
وی افزود: در حال حاضر  فعالیت بین‌المللی دولت روسیه در راستای توسعه و اطلاع‌رسانی فرهنگی و همچنین معرفی عینی و روشن روسیه کنونی در خارج از مرزهای این کشور به خوبی صورت می‌گیرد. مراکز مستقل فرهنگی و علمی روسیه در ۶۴ کشور جهان در مسیر اجرای مناسبات دو جانبه فرهنگی فعالیت می‌کنند و به طور کلی ۹۸ رایزن فرهنگی روسیه در ۸۱ کشور جهان در این زمینه نقش آفرینی می‌کنند.
 
بیان کرد: امروز قصد داریم شما را با گوشه‌ای از هنر و فرهنگ روسیه آشنا سازیم. زیرا تعامل در حوزه‌های فرهنگی و بشری می‌تواند درک متقابل میان ملت‌ها را تقویت کند. من معتقدم که این گام کوچک تنها آغاز یک مسیر طولانی در راستای تقویت دوستی و همکاری بین مردم روسیه و ایران است.

وی در پایان از سازمان فرهنگی هنری و موسسه اندیشه برای برگزاری این مراسم تشکر کرد.

در ادامه مراسم بسلان بازیگر و کارگردان روسیه گفت: ما یک کنفرانس بین‌المللی داریم. ما احترام فراوانی برای ایران قائل هستیم و در روسیه تحقیقاتی در رابطه با ایران انجام می‌دهیم و روابطی که داریم را تحلیل می‌کنیم.
 
وی افزود: روسیه در حوزه داستان‌ها و فیلم‌های کودکانه کار می‌کند. اعتقاد داریم بچه‌ها در آینده کارهای بزرگی می‌توانند انجام دهند. پس از الان باید روی آنها سرمایه گذاری شود. 
 
بسلان در پایان گفت: برای اولین بار است که تهران را بسیار خوب دیده‌ام و امیدواریم همکاری‌های لازم را در سینما و فرهنگ انجام دهیم. ما بسیار خوشحال هستیم که امروز در کنار شما حضور داریم.

بعد از سخنرانی، نمایشگاه با حضور فعالان فرهنگی هنری روسیه افتتاح شد.

پخش کلیپ ازحضور هنرمندان ایرانی در تاتارستان جمهوری روسیه و اجرای گروه موسیقی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

نمایشگاه «روسیه از نمای نزدیک» ۷ و ۸ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در باغ موزه هنر ایرانی برپاست.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به باغ موزه هنر ایرانی به نشانی؛ خیابان ولی‌عصر، خیابان فرشته، خیابان بوسنی هرزگوین، خیابان دکتر حسابی مراجعه کنند.

نظر شما