جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۲۰
کد خبر: ۹۷۵۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
از سوی فرهنگ‌سرای امام(ره) برگزار می‌شود؛
فرهنگ‌سرای امام(ره) ویژه‌برنامه با فرهیختگان با تجلیل از آیت‌الله سید محمد تقی حکیم را سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت برگزار می‌کند.
تجلیل از آیت‌الله سید محمد تقی حکیمبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه « با فرهیختگان» با تجلیل از آیت‌الله سید محمد تقی حکیم، سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ساعت ۱۰ در فرهنگ‌سرای امام برگزار می‌شود.

 آیت‌الله ‌سید محمدتقی حكیم در سال ۱۳۰۵ در شهرستان شوشتر از توابع استان خوزستان متولد شد. پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی در سال‌های۱۳۱۲ تا ۱۳۱۹ در مدرسه ابتدایی شوشتر برای تحصیل علوم حوزوی راهی قم شد. پس از آن برای ادامه تحصیل در سال‌های ۱۳۲۹ به نجف اشرف رفت. در مدت ۲ سال اقامت در نجف اشرف در درس خارج اصول آیت‌الله‌‌العظمی خویی و درس خارج فقه آیت‌الله ‌العظمی حكیم شركت كرد. 

پس از تكمیل دروس سطح، سال ۱۳۳۱ از نجف به اهواز مراجعت كرد. او تا سال ۱۳۳۹ در مدرسه علمیه آل طبیب، جنب مسجد چیت‌ساز اهواز، ادبیات عرب، منطق، فلسفه، اصول فقه و فقه درس را به طلاب تدریس می‌كرد و پس از آن از سال ۱۳۴۰ به محله حصار بوعلی شمیران مهاجرت كرد. 
 
آیت‌الله ‌حكیم در طول زندگی خود كتاب‌های زیادی را به رشته تحریر درآوردند كه برخی از آنها بارها تجدید چاپ شدند. آثار و تألیفات این عالم گرانقدر از سال ۱۳۳۲ تاكنون عبارتند از: حقوق زن در دیدگاه اسلام (ترجمه بخش دوم از كتاب عربی«حقوق المرئه و شئونها الاجتماعیه» تألیف حجت‌الاسلام شیخ محمدعلی زهری)، حقوق و حدود آزادی زن در اسلام (بخش سوم از كتاب عربی«حقوق المرئه و شئونها الاجتماعیه»، مناسک یا راهنمای اعمال حج، راهنمای تجزیه و تركیب و قواعد صرف ونحو عربی، سخنان حضرت موسی بن جعفر(ع)، پدر و فرزند (این كتاب به چاپ شانزدهم رسیده و توسط انتشارات انصاریان به انگلیسی ترجمه شده است)، فلسفه و اسرار حج، الهام از گفتار علی(ع) (ترجمه به انگلیسی)، درس‌هایی از مكتب امام صادق(ع)، ۷۰ سال زندگی با مردم (در دست تألیف درباره زندگی آیت‌ا...)، خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها، پیام پیامبر(ص)، قرآن از زبان قرآن، چگونه قرآن بخوانیم، دقایق التوحید فی نهج‌البلاغه، زبان عربی، زندگینامه قاضی نورالله مرعشی شوشتری، آسمان هدایت است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاع از برنامه‌های  فرهنگ‌سرای امام(ره)  می‌توانند به تهران‌ میدان قدس (تجریش) خیابان شهید باهنر بعد از سه راه یاسر خیابان امیر سلیمانی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعت بیشتر با شماره تلفن 26123631 تماس بگیرند. 

نظر شما