شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۶
کد خبر: ۹۷۵۲۲
|
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
امیرحسین مظاهری سیف در نشست سینما مذاکره فرهنگ‌سرای کتاب عنوان کرد
امیرحسین مظاهری سیف کارشناس نشست سینما مذاکره در پنجمین روز فرهنگ‌سرای کتاب گفت: دوران مدرک‌گرایی به پایان رسیده و عصر کنونی، عصر مهارت گرایی و مهارت‌آموزی است و افرادی در این دوران موفق عمل می‌کنند که مهارت کسب و کار داشته باشند و کارآفرین باشند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست سینما مذاکره به همت واحد آموزش باغ کتاب روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در فرهنگ‌سرای کتاب واقع در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد. 

در این کارگاه آموزشی فیلمی از زندگی استیو جابز مدیرعامل شرکت اپل و پیکسار برای شرکت‌کنندگان در کارگاه آموزشی پخش شد. در ادامه امیرحسین مظاهری سیف، کارآفرین برگزیده کشور، پیرامون نکات مدیریتی، کسب و کار و نرم‌افزارهای مؤثر در کسب و کار و نقش خلاقیت و ایده پردازی در موفقیت سخنرانی کرد. 

وی اولین نکته مهم در مدیریت کسب و کار را معرفی درست و صحیح محصول عنوان کرد و گفت: هر چقدر فروشنده در معرفی یک محصول هوشمندانه از خلاقیت استفاده کند، می‌تواند در جذب مخاطب و خریدار و تشویق و ترغیب او به خرید تأثیرگذار باشد و تصویری ماندگار در ذهن مخاطب حک کند. 

این کارآفرین رمز موفقیت افرادی چون جابز را ایده پردازی عنوان کرد و بر یادداشت کردن همه ایده‌ها چه با قلم و کاغذ و چه با استفاده از گوشی‌های هوشمند تأکید کرد و تأثیر این شیوه را خالی شدن ذهن از ایده‌ها و پرداختن به سایر امور، پیگیری ایده‌ها و درگیر شدن ضمیر ناخودآگاه پیرامون ایده‌های نوشته شده عنوان کرد. 

مظاهری در ادامه بر مهارت گرایی و توانمندسازی تأکید کرد و افزود: دوران مدرک‌گرایی به پایان رسیده و عصر کنونی، عصر مهارت گرایی و مهارت‌آموزی است و افرادی در این دوران موفق عمل می‌کنند که مهارت کسب و کار داشته باشند و کارآفرین باشند. 

آموزش فنون مذاکره در مدیریت مبحث بعدی این کارگاه آموزشی بود که مظاهری پیرامون آن نکاتی را بیان کرد و با بررسی واژه‌های انتقاد و انهدام و مشورت در امور پیچیده و بحرانی نکات مدیریتی را توضیح داد. وی مدیری را موفق دانست که بتواند خطاهای کارمندانش را رو در رو بدون حضور سایر کارمندان به او گوشزد کند و اگر این مسئله در جمع انجام شود، تبدیل به انهدام می‌شود و پیامدهای منفی در پی خواهد داشت. 

مظاهری در پایان با اشاره به زندگی استیو جابز و شخصیت او، مشورت و استفاده از نظر دیگران را رمز موفقیت شرکت اپل برشمرد و گفت: همه افراد فکر می‌کنند که استیو جابز طراح  و مخترع گوشی‌های اپل بوده در صورتی که طراح اصلی اپل، دوست جابز، استیو وازنیک معروف به دِواز، بوده است و مدیریت این شرکت بر عهده جابز بود.  
نظر شما