جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۴۲
کد خبر: ۹۷۵۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
رییس فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی گفت: وفاداری به برند باید با ساخت فیلم و سریال‌های فاخر توسط اصحاب رسانه در میان مردم بسترسازی شده و با بازبینی محتوای شبکه‌های مجازی از پمپاژ اخبار ناامید کننده علیه این آب و خاک با روشنگری مردم جلوگیری شود.‎
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی محمد اسماعیلی در حاشیه نشست ظرفیت‌های رسانه در حمایت از کالای ایرانی گفت: حمایت از کالای ایرانی باید مشمول بازنگری قرار گیرد به این معنا که نمی‌توان از حمایت از کالاهای  ایرانی سخن گفت و کالاهای غیرضروری در مقادیر بسیار بالا وارد کشور کرد.
 
وی افزود: حمایت از تولیدات داخلی نیازمند فرهنگ‌سازی است تا این نگرش که کالا و برند خارجی کیفیت بیشتری دارد تغییر کند و این مهم باید در نزد مردم و مسئولان صورت گیرد.
 
اسماعیلی افزود: کالای ایرانی و برند داخلی باید به جایگاهی برسد که هم فروشنده و هم مصرف‌کننده با تفاخر خرید و فروش کنند نه آنکه در بازار تهران برندهای کشورهای همسایه را جعل کرده و برتولیدات داخلی بزنند تا فروش بیشتری پیدا کنند.
 
وی خاطر نشان کرد با توجه به بسترسازی فرهنگی برای حمایت از تولیدات داخلی  خلق آثار فاخر رسانه‌ای توسط کارگردانان و تهیه کنندگان تلویزیون و سینما موثرترین اقدامی است که می تواند در تغییر نگرش حمایت از کالای داخلی موثر واقع شود.
  
به گفته اسماعیلی استفاده از ظرفیت رسانه به ویژه صدا و سیما باید با فراخواندن و یاری گرفتن از اصحاب هنر صورت گیرد و نقشه راهی مدون شود که وفاداری به برند داخلی و عرق ملی تقویت شود.
 
وی با مذموم خواندن به‌کارگیری متواتر «حمایت از کالای ایرانی» در نزد اصحاب رسانه گفت: فراموش نکنیم بکارگیری این کلمات به‌قدری زیاد نشود که اشباع رسانه‌ای پیدا شود بدون آنکه محورهای آن بررسی شود.
 
اسماعیلی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ محور می‌توان برای حمایت از سرمایه های داخلی برشمرد که می تواند خوراک رسانه ای برای یکسال فضای رسانه باشد و نباید در دوماهه نخست بقدری به آن پرداخت که برای مخاطب عام تکراری و کلیشه‌ای شود.
 
رییس فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی با اشاره به فضای حاکم بر فضای مجازی کشور گفت: طی چند سال اخیر در فضای مجازی یک جریان سنگین تزریق نشر اخبار ناامید کننده و یاس‌آور را به عهده گرفته، جریانی که حس کشور دوستی و عِرق ملی را هدف قرارداده است.
 
وی همچنین تاکید کرد: عدم تعلق به داشته‌های خاک و ملت با چاشنی طنز و جوک می‌تواند باورهای یک نسل را تغییر دهد و نباید به سادگی از کنار آن گذشت. لذا ضروری است بازبینی محتوا را در دستور کار قرار داده و با روشنگری از تزریق اخبار ناامید کننده به مردم متوقف شود.
 
نخستین نشست تخصصی ظرفیت‌های رسانه برای حمایت از کالا و سرمایه ایرانی در بستر اقتصاد شهری دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۵ در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار شد.

نظر شما