شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۹
کد خبر: ۹۷۶۰۳
|
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
«باشگاه همیاران فرهنگی» به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۱ و فرهنگ‌سرای دانش با هدف ترویج و گسترش فرهنگ ایرانی، اردیبهشت ماه امسال فعالیت خود را آغاز کرد و از این پس می‌توانید با مراجعه به نشانی hamyaran-f21.ir در این باشگاه ثبت نام کنید.
«باشگاه همیاران فرهنگی» آغاز به کار کردبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید احمد موسوی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۱ و رییس فرهنگ‌سرای دانش از راه‌اندازی «باشگاه همیاران فرهنگی» خبر داد و گفت: پیشبرد اهداف فرهنگی نیازمند مشارکت و همکاری همه اقشار جامعه است و در اینجاست که نقش «همیار فرهنگی» به عنوان یک عنصر مهم جریان ساز و بر اساس رسالت فردی و اجتماعی معنا پیدا می‌کند.

موسوی در تشریح شیوه کار باشگاه همیاران فرهنگی گفت: در ابتدا پس از فراخوان و جلسات متعدد با گروه‌های هدف و داوطلب و توجیه طرح توسط کارشناسان باید مقدماتی را برای توانمندسازی فرد یا اجتماعات محلی فراهم کرد. 

موسوی از برگزاری کارگاه‌هایی با موضوعات گوناگون خبر داد و گفت: کارگاه‌هایی در حوزه‌های فرهنگ و خانواده، فرهنگ شهروندی، احترام به حقوق دیگران، حمایت و مصرف کالاهای ایرانی، نظافت شهری، محیط زیست و... در نظر داریم که با همکاری همیاران فرهنگی برگزار خواهیم کرد. در هر فصل اولویت‌های خاصی برنامه‌ریزی خواهد شد تا نه تنها همه اقشار جامعه با فرهنگ شهری آشنا شوند، بلکه قادر باشند به عنوان پیام‌رسان فرهنگ در جامعه مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: می‌توان سه دسته از فعالیت‌های مجزا را در فرایند توانمندسازی یک اجتماع محلی در نظر گرفت: فعالیت‌های متمرکز بر فرد (افراد تأثیرگذار، عموم مردم، دانش آموزان دبستانی)، فعالیت‌های متمرکز بر گروه (تشکیل و ظرفیت‌سازی یک گروه محلی و یا استفاده از کانون‌های مردمی) و فعالیت‌های متمرکز بر محیط (تغییر ارزش‌ها، مناسبات یا قوانین در اجتماع محلی). هر سه دسته از این فعالیت‌ها ممکن است بر هم تأثیر بگذارند. برای مثال اگر افراد در اجتماع محلی آموزش ببینند، ممکن است گروه تشکیل دهند یا خود مناسبات را در سطح اجتماع تغییر دهند، یا اگر گروه تشکیل شود، ممکن است این گروه به تدریج مردم را آموزش داده و مناسبات را در سطح اجتماع محلی تغییر دهد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام به عنوان همیار فرهنگی به نشانی hamyaran-f21.ir مراجعه کنند.

نظر شما