جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۰
کد خبر: ۹۷۷۳۱
|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
در آستانه سالروز فتح خرمشهر برگزار شد
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ به همراه رییس فرهنگ‌سرای رضوان در ویژه‌برنامه ستارگان پرفروغ منطقه ۱۰ با والدین دانش‌آموز شهید کاظم کاوه دیدار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ به همراه رییس فرهنگ‌سرای رضوان در ویژه‌برنامه ستارگان پرفروغ منطقه ۱۰ با والدین دانش‌آموز شهید کاظم کاوه دیدار کرد. در این برنامه که سه‌شنبه یکم خردادماه و در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر در خانه شهید برگزار شد، محمدرضا جمالی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ و رییس فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری به همراه محمد سعادت رییس فرهنگ‌سرای رضوان به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا با پدر و مادر شهید کاظم کاوه دیدار و از آنان تجلیل کرد.

مادر شهید کاوه که از اهالی قدیمی این محله تهران هستند، می‌گوید: از سال ۱۳۴۸ در منطقه ۱۰ ساکن هستیم و مدتی است که برای مراحل درمانی پدر شهید که بر اثر سانحه‌ای از ناحیه پا مصدوم شده، از او مراقبت و پرستاری می‌کنم.
 
این مادر شهید که دو فرزند دختر و دو فرزند پسر دارد، گفت: ناصر کاوه پسر بزرگم هم جانباز دوران دفاع مقدس است. مدت ۱۴ سال در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در بیمارستان سینا مشغول خدمت به مجروحان جنگی و سایر بیماران بودم. بیشتر آنها جوان و نوجوان بودند و من همه آنها را مثل فرزندانم می‌دانستم. در آن لحظات سخت شاهد وقایع دلخراش و ناراحت‌کننده‌ای بودم. 

مادر شهید کاوه ادامه داد: مدتی طولانی خبری از فرزندم نداشتم. گاهی می‌گفتند مفقود شده است. تا اینکه سال ۷۶ زمانی که گفتند قرار است هزار شهید را بیاورند، خبر دادند کاظم در معراج الشهداست و من فقط عکسی را دیدم و تکه‌های استخوان بعد از ۱۶ سال. من اگر پنج  فرزند دیگر هم داشتم برای دفاع از میهن و مملکت به جبهه می‌فرستادم چون وظیفه و تکلیف ما این است.

در پایان این دیدار مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ ضمن ارج نهادن به مقام خانواده شهدا و اشاره به محفوظ بودن اجر صبر مادران شهدا نزد پروردگار، با اهدای لوح سپاس و نشان برنامه «ستارگان پرفروغ» از ایشان تجلیل کرد.

شهید کاظم کاوه متولد ۲۰ مهرماه ۱۳۴۷ در خانواده‌ای مذهبی بود. او همزمان با دوره راهنمایی در مدرسه راهنمایی فتح در محله هاشمی داوطلبانه از طرف پایگاه بسیج به جبهه حق علیه باطل رهسپار شد و در ۲۲ اسفند ماه ۱۳۶۳ بر اثر اصابت ترکش در عملیات بدر در منطقه  جزیره مجنون به شهادت رسید. 

گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام منطقه ۱۰ به همراه پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در قالب دیدار و تکریم خانواده  شهدا بر اساس فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر «تلطف و احوالپرسی از خانواده شهدا» از اهداف برنامه «ستارگان پرفروغ» است که هر هفته سه‌شنبه‌ها به همت خانه موزه شهیدان اقبالی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این برنامه می‌توانند به نشانی: بزرگراه نواب صفوی (شمال به جنوب)، خیابان کمیل غربی، بعد از چهارراه قلیچ‌خانی، خانه موزه شهیدان اقبالی مراجعه کنند یا با شماره تلفن: ۶۶۶۹۱۵۴۶ تماس بگیرند.


نظر شما