شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۳
کد خبر: ۹۷۷۴۳
|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
مدیر کل فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران پس از تماشای نمایش «دریادلان» گفت:
مدیر کل فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران روز پنجشنبه سوم خرداد ماه به تماشای نمایش «دریادلان» نشست و مضمون این تئاتر را روایتی مهم در تاریخ دفاع مقدس دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری  تهران، ابوالفضل رفیع مدیر کل فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران روز پنجشنبه سوم خرداد ماه به تماشای نمایش «دریادلان» با موضوع دفاع مقدس نشست. 

رفیع درباره این نمایش گفت: تئاتر در یک فضای محیطی با حضور مخاطبان عمدتاً جوان و مشتاق، تأثیر مطلوبی خواهد داشت. مضمون و پیامی که نمایش «دریادلان» دارد، روایت خیلی مهمی در تاریخ دفاع مقدس است. 

وی افزود: استقبال و توجهی که از سوی نسل جوان به این تئاتر شد، نشان می‌دهد که سوژه‌های برجسته و جذاب در تاریخ جنگ، می‌تواند انعکاس و بیان ارزش‌های دفاع مقدس به شکل مؤثر باشد. به نظر می‌رسد این تئاتر جا افتاده و می‌تواند زبان گویایی برای انتقال حماسه دفاع مقدس به شهروندان باشد. 

مدیر کل فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد: رسالت سازمان‌های فرهنگی از جمله سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این است که بتوانند ارزش‌های جامعه را ترویج کنند و انتقال دهند و به این شکل، یک انسجام اجتماعی به وجود می‌آید. 

وی در پایان گفت: سازمان‌های فرهنگی متعدد باید با همکاری و همدلی، این رسالت مهم را به سرانجام برسانند و در این راه، از قالب‌های متنوع هنری نیز بهره گیرند. تئاتر میدانی و محیطی برای این کار ابزار خیلی مناسبی است. 

نمایش محیطی «دریادلان» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین شفیعی همزمان با ماه مبارک رمضان و سالروز آزادسازی خرمشهر روز مقاومت، ایثار و پیروزی و سومین سالگرد تفحص ۱۷۵ شهید غواص در محوطه تئاتر شهر اجرا می‌شود. «دریادلان» انتظار مادر شهیدی را که سال‌هاست در جست‌وجوی فرزند خود است روایت می‌کند و در این میان نقبی نیز به شهدای غواص کربلای ۴ و شهدای مدافع حرم می‌زند. این نمایش ترکیبی از موسیقی، حرکات فرم و روایت است. 

نمایش «دریادلان» تا ۲۰ خرداد ماه هر شب ساعت ۲۱:۳۰ در محوطه تئاتر شهر، آبنمای بوستان دانشجو اجرا می‌شود.
نظر شما