شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۱۴
کد خبر: ۹۸۰۷۸
|
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ از اجرای ۱۴۵ عنوان برنامه با ۴۲۰ اجرا با رویکرد ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی در فصل تابستان خبر داد.
اجرای ۴۲۰ برنامه تابستانی در مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیژن پورمند مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ و رییس فرهنگ‌سرای فردوس، همزمان با آغاز برگزاری برنامه‌های فصل تابستان و با نگاه ویژه به موضوع محله محوری در جهت ارائه خدمات مناسب به منظور غنی سازی اوقات فراغت شهروندان محلات مختلف این منطقه با بهره گیری از مشارکت مخاطبان به ویژه جوانان در اجرای این برنامه‌ها با رویکرد ترویج و گسترش فرهنگ مصرف کالای ایرانی، اظهار داشت: مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ در فصل تابستان با اجرای ۴۲۰ برنامه متنوع فرهنگی هنری در قالب‌های مختلف از جمله: جشنواره، مراسم، نمایشگاه، کارگاه، نشست، جلسه، مسابقه، ایستگاه، تور گردشگری و ... با نگاه ویژه و محوری به گرامیداشت چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، میزبان تمام گروه‌های سنی از کودک تا بزرگسال هستند.

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت پرداختن به بُعد آموزشی و فرهنگی برنامه‌ها در کنار جنبه تفریحی و سرگرمی آن‌ها، به برنامه‌هایی چون: جشنواره فرهنگی هنری مسافر، جشنواره ایست خنده، پاتوق‌های کانونی در حوزه‌های مختلف بانوان، جهاندیدگان، قرآن و عترت، ادبی، تورهای مختلف گردشگری و تهرانشناسی، سلسله کارگاه های سلامتی و تغذیه سالم از جمله راز سلامتی، سین سلامتی، الفبای سلامتی، کیمیای سلامت، سیب سلامتی، نمایش و نقد و بررسی فیلم تحت عنوان سکانس و یک عصر و یک مستند، برپایی ایستگاه‌های متنوع تابستانه نشاط، کوله تابستونی، آیین‌های تجلیل از مفاخر فرهنگی در برنامه‌های طلوع ماندگار، آینه فرهنگ و دریچه عشق، سلسله جلسات خانواده پایدار از جمله مهرواژه‌های زندگی، خانه خورشید، مسیر زندگی، احساس بهتر، ساحل آرامش، سایبان محبت، کاشانه مهر، جشن چله تابستان، برنامه‌های متنوع در راستای احیا بازی‌های بومی محلی، کارگاه‌های مختلف در حوزه خانواده و رسانه، برنامه‌های مذهبی و مناسبتی از جمله روضه عشق، کیمیای وصل، بیعت با ولایت، مشعل هدایت، رأفت کریمانه، مهربانو، معرفت حسینی و ... اشاره کرد و آن‌ها را به عنوان بخشی از برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ در فصل تابستان برشمرد.

مدیر‌ فرهنگی هنری منطقه ۵ با اشاره به برگزاری دو جشنواره شاخص از سوی کتابخانه فردوس گفت: پنجمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان، نوجوانان و نابینایان و همچنین هفتمین جشنواره مجازی کتابخوانی از شاخص‌ترین برنامه‌های کتابخانه‌های مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ است که در فصل تابستان اجرا می‌شود. همچنین این کتابخانه‌ها ۳۵ برنامه در قالب ۹۲ اجرا برای گروه‌های سنی مختلف اعم از خردسالان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به نور دانش، باغ دانایی، ستاره های تابان، نقطه سرخط، با من بخوان، کاغذ سفید، اندیشمندان کوچک، باغ سبز قصه ها، قلم شاپرک ها، خیال ببافیم قصه بسازیم، همسفران تاریخ، چهارشنبه‌های کتاب، عصرانه با کتاب، ارمغان قلم، باشگاه کتابخوانان کوچک، تابستان با داستان، بوستان مطالعه، حرف های فیروزه‌ای، قصه بازی نمایش، داستان و دستان، سایت‌های خوب برای بچه های خوب، کلیک و ... اشاره کرد.

پورمند در ادامه به برنامه‌های ادبی اشاره کرد و گفت: منطقه ۵ در اجرای برنامه‌های متنوع در حوزه ادبی طی سال‌های اخیر فعالیت چشمگیری داشته و برگزاری  سلسله محافل ادبی همچون «انجمن شعر و ترانه»، «حافظ‌خوانی»، «مثنوی خوانی، «شاهنامه خوانی»، «انجمن ادبی ققنوس»، «شعرو اندیشه»، «نقش آفرینان قلم»، سلسله محافل طنز «قند و نمک»، «شکرستان»، «نقل نقل» و... را در کارنامه چندساله خود دارد و با طیف وسیعی از مخاطب ادبی در تعامل است، در فصل تابستان برگزار می شود.

 مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ در خصوص برنامه‌های هنری نگارخانه‌های تحت پوشش گفت: نگارخانه‌های پردیسان (فرهنگ‌سرای فردوس)، معرفت (فرهنگ‌سرای معرفت) و آفرینش نور (مجتمع فرهنگی هنری نور)، با برپایی بیش از ۴۰ نمایشگاه از آثار هنرمندان پیشکسوت و همچنین هنرمندان جوان در رشته‌های مختلف هنری پذیرای مخاطبان هنردوستان هستند.

پورمند پیرامون برگزاری دوره‌های آموزشی برای شهروندان با هدف مهارت‌آموزی بیان کرد: دوره‌های آموزشی این مراکز با حضور استادان و مربیان مجرب با نگاهی نو در رشته‌های علوم قرآنی و معارف اسلامی، زبان انگلیسی، علوم رایانه، موسیقی، هنرهای تجسمی، صناعی، سنتی و خانگی، دوره‌های علمی، تربیت مربی کودک، رشته های ورزشی، عکاسی، دوره‌های ویژه کودکان، مهدکودک و پیش‌دبستان، مدرسه تئاتر، خانه خلاقیت کودک، ارائه مشاوره فردی، کانون‌های قرآن فردوس و معرفت ، دوره فوریت‌های پزشکی با همکاری انجمن پرستاری ایران و هم چنین دوره‌های مختلف با همکاری جهاد دانشگاهی تهران با ارائه مدرک معتبر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شعار تحول‌آفرین «حمایت از کالای ایرانی» و تحقق الزامات فرهنگی شعار سال اضافه کرد: با توجه به نقشه راه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال جاری، مجموعه برنامه‌های متنوعی را ذیل اهداف و موضوعات محوری سازمان متبوع برای فصل تابستان پیش‌بینی کرده‌ایم که امید است حضور و بهره‌مندی بیش از پیش شهروندان و استفاده از خدمات و ظرفیت‌های مراکز فرهنگی هنری منطقه را شاهد باشیم.

مدیر منطقه ۵ در ادامه افزود: در این منطقه تعداد ۹ مرکز فرهنگی هنری وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شامل فرهنگ‌سراهای فردوس، معرفت و مجتمع فرهنگی هنری نور و خانه‌های فرهنگ آیه، میثاق، باصفا و محصل و کتابخانه‌های فردوس، شهدای حصارک، علامه محمدتقی جعفری، شیخ‌فضل‌الله نوری، شیخ‌هادی نجم‌آبادی، میثاق و کوثر و نگارخانه‌های پردیسان (1 و 2)، معرفت و آفرینش نور و فعالیت می‌کنند که با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری در فصل تابستان میزبان شهروندان خواهند بود.

علاقه‌مندان برای اطلاع دقیق از برنامه های فوق می‌توانند با شماره تلفن 44058900 (واحد فرهنگی) و 44081028 (واحد آموزش) تماس بگیرند.
نظر شما