جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۲۷
کد خبر: ۹۸۰۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی در هفته «حقوق بشر آمریکایی» برگزار می‌کند
باشگاه مستند فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی مستند «ترور سرچشمه» به کارگردانی محمدحسین مهدویان را نمایش می‌دهد و نقد و بررسی می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، باشگاه مستند فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی مستند «ترور سرچشمه» به کارگردانی محمدحسین مهدویان را روز یکشنبه ۱۰ تیر ماه ساعت ۱۶ نمایش می‌دهد و نقد و بررسی می‌کند. 

این نشست با حضور محمدحسین مهدویان کارگردان، ناصر هاشم زاده منتقد و یعقوب توکلی پژوهشگر تاریخ معاصر برگزار می‌شود و افشین فکوری کارشناس مجری این نشست خواهد بود. حضور در این نشست برای علاقه‌مندان آزاد است.  

مستند «ترور سرچشمه» ساخته محمدحسین مهدویان در سال ۱۳۹۶ است. «ترور سرچشمه» تازه‌ترین فیلم محمدحسین مهدویان کارگردان سینمای داستانی و مستند است. این مستند راوی روزها و ساعت‌های سخت هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ است؛ روزی که انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی واقع در خیابان سرچشمه تهران باعث می‌شود تا دکتر بهشتی همراه با ۷۲ تن از مسئولان درجه اول کشور و وزرای دولت به شهادت برسد.

در این مستند افراد بسیاری صحبت کرده‌اند که تقریباً بیشتر آنها در فضای عمومی و رسانه‌ای ناشناخته هستند. فرمانده میدان آتش‌نشانی در روز حادثه، مسئول حفاظت و امنیت حزب جمهوری، نماینده کمیته، نماینده دادستانی و بازپرس پرونده حزب جمهوری، آتش‌نشان‌های مستقر، مسئولان کمیته‌های مردمی، مسئول چک و خنثی‌سازی بمب‌ها و... بخشی از سمت‌های افرادی است که مقابل دوربین مهدویان قرار گرفته‌اند.

هفتم تا ۱۲ تیرماه توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شد. 

فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی واقع شده است و برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۵۵۴۰۸۶۵۷ تماس بگیرید. 
نظر شما