جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۷
کد خبر: ۹۸۱۵۱
|
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
کتابخانه شهدای محله بهداشت به مناسبت روز قلم برگزار می‌کند
کانون ادبی یاس به مناسبت روز قلم ویژه‌برنامه محفل یاس را با خوانش رمان «لم‌یزرع» محمدرضا بایرامی برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کانون ادبی یاس به مناسبت روز قلم ویژه‌برنامه محفل یاس را با خوانش رمان «لم‌یزرع» محمدرضا بایرامی در کتابخانه شهدای محله بهداشت منطقه ۱۸ برگزار می‌کند.

در این برنامه با حضور اعضای کانون ادبی یاس، ضمن خوانش رمان لم‌یزرع، توضیحات کارشناسی برای آشنا کردن اعضا با شیوه‌های درست‌نویسی و درست‌خوانی ارائه می‌شود.

بایرامی در رمان «لم‌یزرع» سراغ ماجرای کشتار شیعیان منطقه دجیل در عراق رفته است. شیعیانی که به خاطر سوءقصد و ترور ناکام صدام در روستایشان و نه توسط خودشان، حزب بعث تمامی خانه و کاشانه و زمین‌های کشاورزی‌شان را نابود می‌کند. راوی اصلی رمان سربازی جوان به نام سعدون است که از شیعیان دجیل و دلباخته احلی دختری از اهل سنت این منطقه است و سنت‌های قبیله‌ای اجازه وصلت به آنها نمی‌دهد. سعدون در بن‌بست این رویداد تصمیم می‌گیرد داوطلبانه عازم جبهه شود و این آغاز فرجامی عجیب برای اوست، فرجامی که بر خلاف تصورش نه در جبهه که در زادگاهش رقم می‌خورد.

محمدرضا بایرامی که از نویسندگان پر کار در عرصه ادبیات دفاع مقدس به شمار می‌رود، در رمان «لم‌یزرع» استیصال انسان در مقابله با پدیده جنگ را به تصویر کشیده است. او انسان‌هایی را به تصویر می‌کشد که از سویی در مواجهه با جنگ وجه انسانی زندگی خود را به کلی از دست داده‌اند. از سوی دیگر انسان‌هایی را تصویر می‌کند که جنگ اجازه چشیدن طعم شیرین زندگی را از آنها گرفته است.

این نشست روز پنجشنبه ۱۴ تیر ماه ساعت ۱۴ همزمان با روز قلم  در کتابخانه شهدای محله بهداشت واقع در محله بهداشت یافت‌آباد برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۶۶۳۰۶۹۰۶ تماس بگیرند.
نظر شما