جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۳۰
کد خبر: ۹۸۳۰۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
فیلم مستند «من می‌خوام شاه بشم» به کارگردانی مهدی گنجی روز چهارشنبه ۲۷ تیر ماه در فرهنگ‌سرای شفق به نمایش در می‌آید.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فیلم مستند «من می‌خوام شاه بشم» با همکاری کانون فیلم قاب نو با حضور مهدی گنجی (کارگردان و نویسنده) در قالب برنامه «سینما و جامعه» روز چهارشنبه ۲۷ تیر ساعت ۱۸ در فرهنگ‌سرای شفق به نمایش در می‌آید و بررسی می‌شود. 

در خلاصه این فیلم مستند آمده است: در یکی از روستاهای ایران عباس، با تلاش و سختی خانه‌اش را به یک مرکز پذیرایی برای توریست‌های خارجی تبدیل کرده است. او با کمک همسر و فرزندانش کسب و کار موفقی در صنعت اکوتوریسم دارد و گردشگران خارجی را به دیدن عشایر می‌برد. عباس آدم بلند پروازی است که آرزو دارد یک ایل جدید با سلیقه خودش تأسیس کند و خان ایل باشد اما خانواده‌اش مخالفان جدی او هستند.

«من می‌خوام شاه بشم» در جشنواره‌ها و سینماهای متعدد داخلی و خارجی به نمایش در آمده و جوایز متعددی چون بهترین کارگردانی فیلم مستند در سی و سومین جشنواره فیلم فجر، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین فیلم مستند جشنواره اسلامی «قازان» روسیه، جایزه ویژه تماشاگران جشنواره مستند «چاگرین» آمریکا، جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره فیلم‌های ایرانی در سانفرانسیسکو آمریکا و جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره فیلم ایرانیان پراگ را کسب کرده است. 

 مهدی گنجی (نویسنده، مدیر فیلمبرداری و صدابردار)، اسماعیل منصف (تدوین گر)، حسن مهدوی و رضا گدازگر (صداگذار)، اسماعیل منصف (تدوین)، امین بهروز زاده، شعیب کمین پور (موسیقی)، علی باقری (عکاس و گرافیست) از جمله عوامل این مستند هستند. 

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگ‌سرای شفق واقع در خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان ۲۱، بوستان شفق مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۷۱۷۱۹۵ تماس بگیرند. 
نظر شما