شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۴
کد خبر: ۹۸۳۹۴
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
باهدف بررسی فضا و امکانات آموزشی؛
مرکز مطالعات و آموزa سازمان فرهنگی هنری باهدف بررسی فضا و امکانات و تطبیق آن با استاندارهای آموزشی، پایش و ارزیابی خانه‌های کودک مشارکتی شهر تهران را آغاز کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرکز مطالعات و آموزش از ۳۰ تیرماه فرایند پایش و ارزیابی خانه‌های مشارکتی شهر تهران را توسط ۱۲ گروه از کارشناسان این مرکز آغاز کرد.

در این برنامه، کارشناسان با مراجعه به خانه‌های کودک مشارکتی، ضمن بررسی امکانات آموزشی مانند: نیمکت و صندلی، تابلوها و ماکت‌ها، کتاب‌ها و وسایل آموزشی، سیستم‌های صوتی و تصویری، وسایل بازی و مهارت افزایی به بررسی فضای فیزیکی و شاخص‌های حیاتی این مراکز می‌پردازند؛ این شاخص‌ها عبارت‌اند از: مساحت حیاط اختصاصی خانه کودک، فضای بازی، وضعیت نور طبیعی و مناسب کلاس‌ها، وضعیت سیستم گرمایشی و سرمایشی، وضعیت امکانات بهداشتی، پوشش حفاظتی دیوارها، نرده‌ها، ستون‌ها و پنجره‌ها، سیستم اطفای حریق و... که به‌دقت توسط کارشناسان ارزیابی می‌شود.

در فرایند پایش و ارزیابی، اعتبارنامه‌های آموزشی مربیان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بر اساس تصمیمات جدید سازمان فرهنگی هنری، همه خانه‌های کودک شهر تهران باید در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ از نظام و محصولات آموزشی یکپارچه برای آموزش کودکان 4، 5 و 6 ساله در مقاطع مهد و پیش‌دبستانی پیروی کنند و ضروری است تمامی مربیان اعتبارنامه و مجوز تدریس را پیش از آغاز سال تحصیلی کسب کرده باشند؛ در غیر این صورت باید دوره‌های آموزشی گذرانده شده خود را به تأیید مرکز آموزش رسانده یا در دوره‌های جدید شرکت کنند.

فرایند پایش و ارزیابی خانه‌های کودک مشارکتی تا ۱۰ مرداد ادامه دارد و فعالیت مراکزی که نتوانند حدنصاب امتیاز ارزیابی را کسب کنند، تعلیق خواهد شد.

در حال حاضر ۱۴۳ مرکز مشارکتی زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۷۹ خانه کودک فعال دارند.

نظام آموزشی یکپارچه خانه‌های کودک برای گروه سنی 4،5 و6 ساله طراحی‌شده است. این نظام مبتنی بر اهداف یازده‌گانه آموزشی پیش از دبستان مصوب شورای عالی آموزش و مأموریت‌های اجتماعی شهرداری تهران است.
نظر شما