شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۷
کد خبر: ۹۸۴۱۰
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
فرهنگ‌سراها و مراکز فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های مختلفی در حوزه کتاب برگزار می‌کنند که در این گزارش با برخی از این برنامه‌ها که در هفته جاری برگزار شده و خواهند شد، آشنا می‌شوید.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اگر از آن دست آدم‌هایی هستید که در هر لحظه و شرایطی بوی کتاب و مشتقات آن به مشامتان برسد، مسیر و راهتان را به سمت آن بو کج می‌کنید، این بار خودتان به سمت فرهنگ‌سراها و مراکز فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بروید. در این مراکز نشست‌های هفتگی کتاب‌خوانی، رونمایی و نقد و بررسی کتاب با حضور نویسندگان آثار، مترجمان و کارشناسان ادبی برگزار می‌شود. این گزارش به تعدادی از برنامه‌های حوزه ادبیات که در این هفته در فرهنگ‌سراهای تهران برگزار شده و خواهند شد، اشاره می‌کند.

رونمایی از مجموعه شعر «تماشایی» 
مجموعه شعر «تماشایی» تازه‌ترین اثر میلاد عرفان پور که برگزیده جشنواره شعر فجر نیز شد، یکشنبه ۳۱ تیرماه در باشگاه کتاب فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی رونمایی و نقد شد. 
باشگاه کتاب فرهنگ‌سرای انقلاب به صورت مستمر حداقل ماهی یک‌بار نشست‌های ادبی برگزار می‌کند. در این باشگاه کتاب‌هایی همچون؛ خداحافظ سالار، لحظه‌های بی‌ملاحظه، خاطرات سفیر، بی اسمی رونمایی یا نقد و بررسی شده است.
فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی واقع در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی است.

معرفی برنامه‌های کتابخوانی فرهنگ‌سراها در یک هفته

تاریخ نگاری در یکشنبه‌های کتاب
در نشست این هفته یک‌شنبه‌های کتاب که در کتابخانه دکتر شهیدی و برای مخاطبان کودک و نوجوان برگزار شد، حمیدرضا شاه آبادی نویسنده رمان «دیلماج» درباره تاریخ ‌نگاری بی طرفانه صحبت کرد.
یکشنبه‌های کتاب به صورت هفتگی برای مخاطبان کودک و نوجوان و با حضور نویسندگان برگزار می‌شود.
کتابخانه دکتر شهیدی برنامه‌های مختلف ادبی همچون مسابقه کتابخوانی، رونمایی، نقد کتاب و... برگزار می‌کند.
برای شرکت در این برنامه‌ها می‌توانید به نشانی: نارمک، ۴۶ متری غربی، پشت بیمارستان انصاریان (نارمک)، میدان ۵۸ مراجعه کنید.

رونمایی از کتاب عزم در «زرین قلم»
کتاب «عزم» به ترجمه سید سینا میرعربشاهی سه‌شنبه ۲ مرداد در نشست «زرین قلم»  با حضور مترجم، فرحناز علیزاده و مژده یعقوبی به عنوان کارشناس در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی رونمایی و نقد و بررسی شد.
نشست‌های زرین قلم به رونمایی و نقد و بررسی کتاب می‌پردازد و قدمت به نسبت زیادی دارد. «زرین قلم» تا به حال ۹۵ نشست در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار شده و میزبان نویسندگان و کتاب‌های پرشماری بوده است. نقد و بررسی کتاب در بیشتر نشست‌ها به عهده فرحناز علیزاده است و البته چهره‌های فرهنگی دیگری نیز به عنوان منتقد حضور دارند.

معرفی برنامه‌های کتابخوانی فرهنگ‌سراها در یک هفته

رونمایی کتاب«شبیه‌نامه»
کتاب «شبیه نامه» در نشست ادبی«قدم با قلم» با حضور اسماعیل مجللی (پژوهشگر، محقق و مولف) و جمعی از نویسندگان، پژوهشگران و هنرمندان آیینی کشور چهارشنبه ۳ مرداد ساعت ۱۷ در فرهنگ‌سرای شفق رونمایی می‌شود. همچنین مجموعه داستان‌های کوتاه علمی-تخیلی با حضور فروزان موسوی نویسنده یکشنبه ۳۱ تیر ساعت ۱۷ در کتابخانه فرهنگ‌سرای شفق معرفی و نقد شد.
نشست‌های ادبی «قدم با قلم» در کتابخانه فرهنگ‌سرای شفق برگزار می‌شود. برای شرکت در این نشست‌ها می‌توانید به نشانی: خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف آباد)،خیابان ۲۱ بوستان شفق مراجعه کنید.

رونمایی  کتاب «واکاوی ساختارهای اسطوره و کهن‌الگو»
کتاب «واکاوی ساختارهای اسطوره و کهن‌الگو» نوشته کاوه فرزانه روز چهارشنبه سوم مرداد در موزه عکسخانه شهر رونمایی و نقد می‌شود. در ادامه این رونمایی، نشست نقد و بررسی مجموعه سه جلدی «از آشوب ادراک تا ستایش عکس» نیز با حضور کاوه فرزانه مؤلف کتاب و علی آذرنیا و مسعود افشانی به عنوان منتقد برگزار خواهد شد. این مجموعه سه جلدی نوشته‌هایی درباره نقد عکس هستند.
علاقه‌مندان برای حضور می‌توانند به نشانی  میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز، موزه عکسخانه شهر مراجعه کنند.

رونمایی کتاب «حالا دیگر بخواب»
کتاب «حالا دیگر بخواب» اثر آلاله سلیمانی  در نشست ادبی «عصری با کتاب» روز سه‌شنبه ۲۶ تیر ماه ساعت ۱۷ با حضور نویسنده کتاب و علی الله سلیمی و شهلا آبنوس منتقدان ادبی در فرهنگ‌سرای فردوس رونمایی و نقد و بررسی شد.
کتابخانه فرهنگ‌سرای فردوس نشست‌های مختلف ادبی برگزار می‌کند که «عصری با کتاب» یکی از نشست‌های ادبی این مرکز فرهنگی هنری است. برای حضور در این نشست‌ها می‌توانید به نشانی فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنید.


رونمایی از کتاب «کرکس دوم»
کتاب «کرکس دوم» با حضور نویسنده کتاب، ابوالفضل درخشنده و جمعی نویسندگان سه‌شنبه ۲۶ تیر در فرهنگ‌سرای سرو رونمایی و بررسی شد.
فرهنگ‌سرای سرو نشست‌های مختلف ادبی برگزار می‌کند برای شرکت در این نشست‌ها می‌توانید به نشانی خیابان ولی عصر(عج)، بالاتر از پارک ساعی، کوی ساعی دوم مراجعه کنید.

معرفی برنامه‌های کتابخوانی فرهنگ‌سراها در یک هفته

قصه‌های آسمانی
 دومین نشست کارگاه قصه‌گویی دوشنبه اول مرداد در فرهنگ‌سرای کار و تعاون برگزار شد.
فرهنگ‌سرای کار و تعاون، با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای دوست داران کتاب، دومین برنامه قصه‌های آسمانی قصه‌های قرآنی برای کودکان را با مشارکت دارالقرآن ریحانه النبی(س) و  با حضور سعیده السادات باقری مدرس علوم قرآنی برگزار می‌کند.
علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این کارگاه به فرهنگ‌سرای کار و تعاون به نشانی: بزرگراه یادگار امام(ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، پلاک ۷۶ مراجعه کنند.



نظر شما